Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Оновленено порядки здійснення місцевих запозичень та надання місцевих гарантій

16.10.2015

Операції щодо здійснення місцевих запозичень і надання місцевих гарантій проводяться за погодженням із Мінфіном за умов, визначених Бюджетним кодексом (далі – БК). Механізм здійснення запозичень до бюджету АР Крим та міських бюджетів (далі – запозичення) та надання місцевих гарантій установлюється Кабміном.

З метою удосконалення процедури здійснення запозичень та надання місцевих гарантій постановою КМУ від 08.09.15 р. № 680 унесено зміни одразу до двох нормативних документів: до Порядку здійснення місцевих запозичень, затвердженого постановою КМУ від 16.02.11 р. № 110 (далі – Порядок № 110), та Порядку надання місцевих гарантій, затвердженого постановою КМУ від 14.05.12 р. № 541 (далі – Порядок № 541).

Розглянемо суть основних змін.

Нагадаємо, що відповідно до ст. 74 БК до бюджетів розвитку бюджету АР Крим та міських бюджетів можуть здійснюватися запозичення. Місцеві запозичення здійснюються з метою фінансування бюджету розвитку названих бюджетів та використовуються для створення, приросту чи оновлення стратегічних об’єктів довготривалого користування або об’єктів, які забезпечують виконання завдань Верховної Ради АР Крим та міських рад, спрямованих на задоволення інтересів населення АР Крим і територіальних громад міст. Запозичення може здійснюватися у формі укладення договорів позики (кредитних договорів) та/або випуску облігацій місцевих позик.

Згідно зі змінами, унесеними до п. 4 Порядку № 110, рішення Верховної Ради АР Крим чи міської ради про здійснення запозичення (далі – рішення про запозичення), яке подається відповідною радою разом із письмовим повідомленням до Мінфіну, відтепер має містити відомості про майнове або інше забезпечення виконання зобов’язань за запозиченням.

Обсяг та умови здійснення запозичення погоджуються Мінфіном. Для отримання погодження Верховна Рада АР Крим чи міська рада надсилає Мінфіну письмове повідомлення та визначені п. 6 Порядку № 110 документи. Відповідно до змін, унесених до п. 6 (пп. 1, 3 і 4 викладено в новій редакції) названим органам слід подавати, зокрема:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
30.12.2024
Чи може бюджетна установа обмежити видатки на охорону праці?
Закон від 14.10.1992 № 2694-ХІІ «Про охорону праці» (далі – Закон № 2694) передбачає спрямування на заходи з охорони праці щонайменше 0,5 % фонду оплати праці за попередній рік. В умовах воєнного періоду є дефіцит бюджетних коштів. Як бюджетним установам фінансувати заходи з охорон...
17.12.2024
Держбюджет-2025: функціонування та оплата праці владних органів
Закон від 19.11.2024 № 4059-ІХ «Про Державний бюджет України на 2025 рік» (далі – Закон № 4059) крім деталізації обсягів доходів та видатків наступного року містиmь інші норми щодо держорганів – щодо особливостей їх функціонування в 2025 році, оплати праці персоналу, упорядку...
09.12.2024
Держбюджет-2025: зупинення дії законодавчих норм
Так уже повелося в нашій країні, що спочатку затверджуються численні закони, а згодом з різних причин (найчастіше – через фінансову незабезпеченість) дію окремих норм начебто тимчасово призупиняють. Розглянемо, що передбачають деякі норми ч. 3 Прикінцевих положень Закону від 19.11.2024 № 4059-...
Кращі матеріали