Як отримати інформацію про звіряння стану розрахунків із державним та місцевим бюджетами?
Як бюджетній установі – платнику податків на загальних підставах провести звіряння за розрахунками, аби упевнитися, що вона не має заборгованості перед державним та місцевим бюджетами?
Відповідно до ст. 42 Податкового кодексу (далі – ПК) платник податків має право надіслати запит щодо звіряння стану розрахунків із державним та місцевим бюджетами, цільовими фондами за податками, зборами та ЄСВ у довільній формі через меню «Листування з ДФС» приватної частини електронного кабінету (далі – е-кабінет).
Е-кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПК та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання ПК, законами з питань митної справи, у тому числі шляхом (п. 421.2 ПК):
- перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків;
- проведення звіряння розрахунків платників податків із державним та місцевими бюджетами, а також одержання документа, що підтверджує стан розрахунків, який формується автоматизовано шляхом вивантаження відповідної інформації з е-кабінету з накладенням електронного підпису посадової особи контролюючого органу та печатки цього органу;
- управління сумами помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені відповідно до положень ПК;
- автоматизованого визначення обов’язкових для заповнення та подання форм податкової звітності та рахунків для сплати податків і зборів конкретного платника податків;
- заповнення, перевірки та подання податкових декларацій, звітності до контролюючого органу;
- реєстрації, коригування податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ПН, РК, ЄРПН) та акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних;
- перегляду в режимі реального часу інформації про ПН/РК, реєстрацію яких в ЄРПН зупинено;
- доступу платників податків до системи електронного адміністрування ПДВ у розрізі поточних значень всіх доданків та від’ємників, передбачених п. 2001.3 ПК, в режимі перегляду в реальному часі;
- інформування платників податків про проведення документальної планової перевірки із зазначенням дати її початку, ходу та результатів перевірок, передбачених ПК;
- забезпечення можливості адміністративного оскарження рішень контролюючих органів тощо.
Згідно зі ст. 1 Закону від 02.10.96 р. № 393/96-ВР «Про звернення громадян» (далі – Закон № 393) громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. При цьому звернення розглядаються і вирішуються у строк не більше місяця з дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання (ст. 20 Закону № 393).
Меню «Листування з ДФС» приватної частини е-кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДФС. Форма підготовки такої кореспонденції передбачає заповнення або вибір із запропонованих таких реквізитів:
- регіон, у якому знаходиться орган ДФС;
- орган ДФС, до якого відправляється лист;
- тип документа;
- тематика звернення;
- короткий зміст листа;
- сканований документ, який слід завантажити (файл має бути у форматі pdf не більше 2 Мб).
Створений проект листа треба зберегти, натиснувши кнопку «Зберегти». Збережену чернетку можна підписати та надіслати до органу ДФС в меню «Вхідні/вихідні документи». Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДФС автора електронного листа повідомлять про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДФС, до якого цей запит направлено.
Зверніть увагу: відповідь на запит, у якому суб’єкт господарювання зазначив платежі і період, щодо яких звіряється стан розрахунків із бюджетами з урахуванням строків давності, надсилається платнику у довільній формі поштою не пізніше 15 робочих днів із дня його отримання. У відповіді відображаються нараховані і сплачені суми за платежами, зазначеними в запиті.
Коментарі до матеріалу