Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Поліпшення об'єктів основних засобів

22.08.2016

Нормативна база:

  • Наказ № 125 – спільний наказ ГУ Держказначейства і Держкомстату від 02.12.97 р. № 125/70 «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам та організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів, та Інструкції щодо їх складання»;
  • Наказ № 130 – наказ Держказначейства від 18.12.2000 р. № 130 «Про затвердження типових форм обліку і списання запасів бюджетних установ та інструкції щодо їх складання»;
  • Методрекомендації з обліку ОЗ – Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектора, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11;
  • НП(С)БОДС 121 – НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затверджене наказом Мінфіну від 12.10.10 р. № 1202.

Які види робіт уважаються поліпшенням об'єкта основних засобів (далі – ОЗ), як ці роботи впливають на вартість ОЗ і відображаються в обліку, розповімо в даній консультації.

Вартість ОЗ, що обліковуться на балансі установи, може змінюватися при виконанні таких робіт, як добудова, дообладнання, реконструкція, модернізація, які приводять до додаткового укомплектування таких активів, зміни технічних характеристик, що поліпшують і розширюють функції даного об'єкта. Здійснені при цьому витрати збільшують первісну вартість об'єкта ОЗ протягом усього строку його використання, якщо існує ймовірність отримання додаткових економічних вигід, що перевищують первісно визначений їх рівень, та/або збільшення корисності такого об'єкта.

Витрати, спрямовані на утримання об'єкта ОЗ у робочому стані, які здійснюються для відновлення або підтримання майбутніх економічних вигід або потенціалу корисності на первісно визначеному рівні продуктивності об'єкта ОЗ, визнаються витратами того звітного періоду, у якому були здійснені ремонти, заміна зношених вузлів і деталей уже існуючого об'єкта і т. п., що не змінюють характеристики активу.

Як впливають роботи з поліпшення ОЗ на їх первісну вартість, покажемо в табл. 1.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали