Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік об’єктів власності суб’єктами управління та господарювання

У питаннях реєстрації речових прав (прав власності та оперативного управління або господарського відання) ми розібрались («Зміст права власності», «Суб’єкти управління державною та комунальною власністю та їх повноваження»). Залишаються ще питання облікового характеру: хто має відображати в бухобліку майно (власник, орган управління, інші уповноважені органи, суб’єкти господарювання), яке може бути отримане або знаходиться в бюджетній установі з різних підстав. Відповіді на ці запитання ви знайдете в цій консультації.

Ознайомившись із вимогами законодавства щодо управління власністю, можна зробити висновки щодо різної компетенції суб’єктів управління та суб’єктів господарювання (далі – СГ) в питаннях ведення обліку.

Уповноважені органи управління

За нормами п. 11 ст. 6 «Повноваження уповноважених органів управління» Закону від 21.09.06 р. № 185-V «Про управління об’єктами державної власності» (далі – Закон № 185) уповноважені органи управління (міністерства та інші органи виконавчої влади) ведуть облік об’єктів держвласності, що перебувають в їх управлінні, здійснюють контроль за ефективним використанням та збереженням таких об’єктів.

З цієї норми можна зробити такі висновки: повноваження уповноважених органів управління передбачають ведення обліку об’єктів, похідні речові права щодо яких передано СГ для володіння, користування, розпорядження ними в межах закону. І це є реалізацією однієї з управлінських функцій, визначених законодавством щодо їх діяльності, яку не можна ототожнювати з їх господарською функцією, зокрема веденням бухобліку та складанням фінзвітності ними як СГ.

Деталізацію інформаційної частини щодо обліку об’єктів нерухомого майна та іншого окремого індивідуально визначеного держмайна розкрито в п. 7 Положення про Єдиний реєстр об’єктів державної власності, затвердженого постановою КМУ від 14.04.04 р. № 467 (далі – Положення № 467), який містить дані, зокрема: про балансоутримувачів, фінансові (бухгалтерські) та статистичні показники, відомості про філії, відділення, представництва та інші відокремлені підрозділи, розмір корпоративних прав держави, розмір земельних ділянок та площу забудови для об’єктів нерухомого майна, тип, найменування та вартість цього майна тощо.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
19.05.2025
Тривалість щорічних відпусток працівників закладів освіти
У статті розглянуто актуальні питання щодо тривалості відпусток працівників освітньої галузі після набуття чинності змінами до деяких урядових рішень. Кожному громадянину, який працює, гарантується відпочинок. Проте для різних галузей бюджетної сфери та навіть категорій працівників однієї установи з...
Нове
26.05.2025
Довідка про зарплату для обчислення пенсії: практичні нюанси складання
Завдяки цій статті бухгалтер отримає чітке уявлення про те, як та на підставі яких документів правильно складати довідку для призначення пенсії, щоб уникнути помилок. Громадяни, які виходять на пенсію, мають підтвердити свої доходи за період до 01.07.2000 довідкою з роботи. За якими правилами склада...
26.05.2025
Як отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет?
Хочете отримувати документи від ДПС через Електронний кабінет замість паперових варіантів? Ми розкажемо, як подати заяву та чи можна відмовитись від цього способу згодом. Суб’єкти господарювання, які бажають отримувати документацію від ДПС, зокрема листи, запити, акти перевірок, податкові пові...
16.05.2025
Повідомлення про прийняття на роботу подаємо з урахуванням змін
Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно форму такого повідомлення було змінено. Розглянемо докладно, як тепер його подавати та що саме змінилося. Повідомлення про прийняття працівника на роботу є обов’язком усіх роботодавців. Нещодавно ф...
Кращі матеріали