Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік об’єктів власності суб’єктами управління та господарювання

У питаннях реєстрації речових прав (прав власності та оперативного управління або господарського відання) ми розібрались («Зміст права власності», «Суб’єкти управління державною та комунальною власністю та їх повноваження»). Залишаються ще питання облікового характеру: хто має відображати в бухобліку майно (власник, орган управління, інші уповноважені органи, суб’єкти господарювання), яке може бути отримане або знаходиться в бюджетній установі з різних підстав. Відповіді на ці запитання ви знайдете в цій консультації.

Ознайомившись із вимогами законодавства щодо управління власністю, можна зробити висновки щодо різної компетенції суб’єктів управління та суб’єктів господарювання (далі – СГ) в питаннях ведення обліку.

Уповноважені органи управління

За нормами п. 11 ст. 6 «Повноваження уповноважених органів управління» Закону від 21.09.06 р. № 185-V «Про управління об’єктами державної власності» (далі – Закон № 185) уповноважені органи управління (міністерства та інші органи виконавчої влади) ведуть облік об’єктів держвласності, що перебувають в їх управлінні, здійснюють контроль за ефективним використанням та збереженням таких об’єктів.

З цієї норми можна зробити такі висновки: повноваження уповноважених органів управління передбачають ведення обліку об’єктів, похідні речові права щодо яких передано СГ для володіння, користування, розпорядження ними в межах закону. І це є реалізацією однієї з управлінських функцій, визначених законодавством щодо їх діяльності, яку не можна ототожнювати з їх господарською функцією, зокрема веденням бухобліку та складанням фінзвітності ними як СГ.

Деталізацію інформаційної частини щодо обліку об’єктів нерухомого майна та іншого окремого індивідуально визначеного держмайна розкрито в п. 7 Положення про Єдиний реєстр об’єктів державної власності, затвердженого постановою КМУ від 14.04.04 р. № 467 (далі – Положення № 467), який містить дані, зокрема: про балансоутримувачів, фінансові (бухгалтерські) та статистичні показники, відомості про філії, відділення, представництва та інші відокремлені підрозділи, розмір корпоративних прав держави, розмір земельних ділянок та площу забудови для об’єктів нерухомого майна, тип, найменування та вартість цього майна тощо.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали