Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік об’єктів власності суб’єктами управління та господарювання

У питаннях реєстрації речових прав (прав власності та оперативного управління або господарського відання) ми розібрались («Зміст права власності», «Суб’єкти управління державною та комунальною власністю та їх повноваження»). Залишаються ще питання облікового характеру: хто має відображати в бухобліку майно (власник, орган управління, інші уповноважені органи, суб’єкти господарювання), яке може бути отримане або знаходиться в бюджетній установі з різних підстав. Відповіді на ці запитання ви знайдете в цій консультації.

Ознайомившись із вимогами законодавства щодо управління власністю, можна зробити висновки щодо різної компетенції суб’єктів управління та суб’єктів господарювання (далі – СГ) в питаннях ведення обліку.

Уповноважені органи управління

За нормами п. 11 ст. 6 «Повноваження уповноважених органів управління» Закону від 21.09.06 р. № 185-V «Про управління об’єктами державної власності» (далі – Закон № 185) уповноважені органи управління (міністерства та інші органи виконавчої влади) ведуть облік об’єктів держвласності, що перебувають в їх управлінні, здійснюють контроль за ефективним використанням та збереженням таких об’єктів.

З цієї норми можна зробити такі висновки: повноваження уповноважених органів управління передбачають ведення обліку об’єктів, похідні речові права щодо яких передано СГ для володіння, користування, розпорядження ними в межах закону. І це є реалізацією однієї з управлінських функцій, визначених законодавством щодо їх діяльності, яку не можна ототожнювати з їх господарською функцією, зокрема веденням бухобліку та складанням фінзвітності ними як СГ.

Деталізацію інформаційної частини щодо обліку об’єктів нерухомого майна та іншого окремого індивідуально визначеного держмайна розкрито в п. 7 Положення про Єдиний реєстр об’єктів державної власності, затвердженого постановою КМУ від 14.04.04 р. № 467 (далі – Положення № 467), який містить дані, зокрема: про балансоутримувачів, фінансові (бухгалтерські) та статистичні показники, відомості про філії, відділення, представництва та інші відокремлені підрозділи, розмір корпоративних прав держави, розмір земельних ділянок та площу забудови для об’єктів нерухомого майна, тип, найменування та вартість цього майна тощо.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
15.12.2025
Автомобіль під арештом на штрафмайданчику: що з амортизацією?
На автомобіль бюджетної установи в листопаді накладено арешт. Його було вилучено та розміщено тимчасово на штрафмайданчику. Згідно з обліковою політикою установи амортизація нараховується раз на рік. Чи припиняється нарахування амортизації на майно, що було арештоване та не використовується у господ...
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Популярне
15.12.2025
Ревізія результатів річної інвентаризації
На що звернуть увагу ревізори коли перевірятимуть правильність проведення інвентаризацій розповімо у статті. Із цієї статті ви дізнаєтеся: про етапи ревізії та контролю за дотриманням порядку і законності під час проведення річної інвентаризації та про те, на що саме звертає увагу ревізор. Нормативн...
15.12.2025
Автомобіль під арештом на штрафмайданчику: що з амортизацією?
На автомобіль бюджетної установи в листопаді накладено арешт. Його було вилучено та розміщено тимчасово на штрафмайданчику. Згідно з обліковою політикою установи амортизація нараховується раз на рік. Чи припиняється нарахування амортизації на майно, що було арештоване та не використовується у господ...
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
Нове
15.12.2025
Автомобіль під арештом на штрафмайданчику: що з амортизацією?
На автомобіль бюджетної установи в листопаді накладено арешт. Його було вилучено та розміщено тимчасово на штрафмайданчику. Згідно з обліковою політикою установи амортизація нараховується раз на рік. Чи припиняється нарахування амортизації на майно, що було арештоване та не використовується у господ...
27.11.2025
Коли роботодавець повинен оплатити проїзд працівнику-студенту
Розглянемо, за яких умов працівник, що навчається без відриву від виробництва, може отримати відшкодування вартості проїзду до навчального закладу і назад. Працівники, які успішно навчаються без відриву від виробництва у закладах вищої освіти з вечірньою та заочною формами навчання, мають право на д...
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Кращі матеріали