Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік об’єктів власності суб’єктами управління та господарювання

У питаннях реєстрації речових прав (прав власності та оперативного управління або господарського відання) ми розібрались («Зміст права власності», «Суб’єкти управління державною та комунальною власністю та їх повноваження»). Залишаються ще питання облікового характеру: хто має відображати в бухобліку майно (власник, орган управління, інші уповноважені органи, суб’єкти господарювання), яке може бути отримане або знаходиться в бюджетній установі з різних підстав. Відповіді на ці запитання ви знайдете в цій консультації.

Ознайомившись із вимогами законодавства щодо управління власністю, можна зробити висновки щодо різної компетенції суб’єктів управління та суб’єктів господарювання (далі – СГ) в питаннях ведення обліку.

Уповноважені органи управління

За нормами п. 11 ст. 6 «Повноваження уповноважених органів управління» Закону від 21.09.06 р. № 185-V «Про управління об’єктами державної власності» (далі – Закон № 185) уповноважені органи управління (міністерства та інші органи виконавчої влади) ведуть облік об’єктів держвласності, що перебувають в їх управлінні, здійснюють контроль за ефективним використанням та збереженням таких об’єктів.

З цієї норми можна зробити такі висновки: повноваження уповноважених органів управління передбачають ведення обліку об’єктів, похідні речові права щодо яких передано СГ для володіння, користування, розпорядження ними в межах закону. І це є реалізацією однієї з управлінських функцій, визначених законодавством щодо їх діяльності, яку не можна ототожнювати з їх господарською функцією, зокрема веденням бухобліку та складанням фінзвітності ними як СГ.

Деталізацію інформаційної частини щодо обліку об’єктів нерухомого майна та іншого окремого індивідуально визначеного держмайна розкрито в п. 7 Положення про Єдиний реєстр об’єктів державної власності, затвердженого постановою КМУ від 14.04.04 р. № 467 (далі – Положення № 467), який містить дані, зокрема: про балансоутримувачів, фінансові (бухгалтерські) та статистичні показники, відомості про філії, відділення, представництва та інші відокремлені підрозділи, розмір корпоративних прав держави, розмір земельних ділянок та площу забудови для об’єктів нерухомого майна, тип, найменування та вартість цього майна тощо.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
12.05.2025
Як створити паперову копію електронного документа
У статті розповімо в яких випадках створення паперових копій електронних документів є обов’язковим, як засвідчувати такі копії, як описати процедуру їх створення у відповідному локальному положенні. Електронні документи – це зручно, екологічно, економно. Тому все більше суб’єктів г...
07.05.2025
Обов’язкова чи ні форма № 3-ПН?
Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)»? Запитання – відповідь Зважаючи на останні зміни в законодавстві, чи зобов’язаний роботодавець подавати форму № 3-ПН «Ін...
31.03.2025
Як уникнути ризиків під час оформлення подорожнього листа
Операція зі списання пально-мастильних матеріалів (далі – ПММ) повинна бути правильно оформлена документально. І здавалося б, що на практиці відпрацьовано вже свої правила, а сумніви в правильності документування все одно виникають. І причини цього – досвід податкових перевірок, нові суд...
Кращі матеріали