Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Транспортні засоби: придбання та безплатне отримання

У сучасному житті автомобіль є невід’ємною частиною функціонування будь-якої установи. Напевно, немає жодного підприємства, яке б не користувалося автотранспортом. Тому сьогодні ми розпочинаємо цикл публікацій, присвячений різним аспектам використання транспортних засобів (далі – ТЗ) у діяльності бюджетних установ.

У статутах більшості бюджетних установ прописано, що для вирішення своїх господарських завдань вони можуть брати в оренду приміщення, придбавати або орендувати матеріали, комплектуючі вироби, ТЗ, машини та обладнання, інформацію, наукові розробки та методики, а також усе інше, необхідне для роботи установи, відповідно до норм чинного законодавства. Водночас законодавство містить певні обмеження щодо придбання ТЗ. Про що саме йдеться?

Постановою КМУ від 11.10.16 р. № 710 затверджено нові Заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету (далі – Постанова № 710, Заходи № 710). Утім, по суті, вони залишилися такими ж суворими, як і попередні, у питаннях придбання та використання автотранспорту: більшості держустанов заборонено придбавати ТЗ та використовувати більше одного легкового автомобіля.

Постановою № 710 органам місцевого самоврядування рекомендовано затвердити власними рішеннями заходи щодо ефективного та раціонального використання коштів місцевих бюджетів. Тому установи, які фінансуються з місцевого бюджету, мають неухильно дотримуватися саме таких заходів.

Якщо ж дія Заходів № 710 в частині використання автотранспорту не поширюється на вашу установу, а вам треба придбати автомобіль, слід узяти до уваги таке.

Для придбання автомобіля бюджетна установа повинна мати бюджетні асигнування у кошторисі за КЕКВ 3110 «Придбання обладнання і предметів довгострокового користування» у сумі, яка враховує вимоги постанови КМУ від 04.04.01 р. № 332 «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп’ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету» (далі – Постанова № 332). Так, відповідно до цього документа гранична вартісна межа на придбання легкових автомобілів для керівників органів виконавчої влади, бюджетних установ та організацій становить 60 тис. грн. Вартість інших ТЗ Постановою № 332 не обмежується.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
31.07.2025
Повернення до бюджету несплаченої орендної плати за землю: алгоритм дій ОМС
У статті наведено порядок дій для стягнення до місцевого бюджету плати за бездоговірне використання землі під об’єктами нерухомого майна. Ознайомлення з підходами судів до вирішення подібних справ дозволяє скласти примірний алгоритм дій громади, яка прагне ефективно захистити свої права та заб...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
Нове
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
16.07.2025
Знову подаємо статзвітність: яка відповідальність за її неподання?
У статті розглянуто, з якої дати відновився обов'язок суб'єктів господарювання подавати статистичну звітність та які заходи відповідальності можуть бути застосовані за її неподання. У липні 2025 року у законодавстві відбулися зміни щодо подання статистичної та фінансової звітності до органів статист...
30.06.2025
З дати оформлення податкової накладної минуло 365 днів: чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом?
Розглянемо, чи може платник ПДВ скористатися податковим кредитом, якщо з дати складання податкової накладної сплило 365 днів Практична ситуація Бухгалтер виявила податкову накладну, з дати оформлення якої минуло 365 днів. Податкова накладна була зареєстрована своєчасно і не була заблокована. Чи є м...
Кращі матеріали