Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Із 2017 року запроваджується новий план рахунків у державному секторі та 10 НП(С)БОДС

19.02.2016

Мінфін наказом від 29.12.15 р. № 1219 (далі – Наказ № 1219) затвердив нові нормативно-правові акти з бухгалтерського обліку в держсекторі, а також змінив деякі чинні документи.

Зокрема, затверджено:

  • Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі (далі – План рахунків). Нагадаємо, План рахунків затверджено наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203;
  • Типову кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами;
  • Типову кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з виконання бюджету;
  • Типову кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з виконання місцевого бюджету;
  • Зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку (далі – Зміни).

Усі вищевказані документи, крім Змін, набувають чинності з 1 січня 2017 року, а Зміни – з дня офіційного опублікування наказу, тобто з 5 лютого 2016 року. Саме у Змінах містяться довгоочікувані норми.

Зокрема, згідно із п. 1 Змін відтерміновується запровадження з 2016-го на 2017 рік Плану рахунків і 10 НП(С)БОДС. Із цією метою внесено зміни до відповідних наказів Мінфіну. Назвемо ці положення:

  • НП(С)БОДС 101 «Подання фінансової звітності», затверджене наказом Мінфіну від 28.12.09 р. № 1541;
  • НП(С)БОДС 102 «Консолідована фінансова звітність», 103 «Фінансова звітність за сегментами», 124 «Доходи», 126 «Оренда», 129 «Інвестиційна нерухомість», затверджені наказом Мінфіну від 24.12.10 р. № 1629;
  • НП(С)БОДС 105 «Фінансова звітність в умовах гіперінфляції», затверджене наказом Мінфіну від 25.01.12 р. № 52; НП(С)БОДС 131 «Будівельні контракти», затверджене наказом Мінфіну від 29.12.11 р. № 1798;
  • НП(С)БОДС 134 «Фінансові інструменти» та 135 «Витрати», затверджені наказом Мінфіну від 18.05.12 р. № 568.

Переноситься і запровадження розд. ІІІ НП(С)БОДС 130 «Вплив змін валютних курсів», затвердженого наказом Мінфіну від 11.08.11 р. № 1022, який визначає порядок складання фінзвітності в іноземних валютах закордонними суб’єктами держсектора та її консолідацію контрольованими суб’єктами.

Крім того, п. 2 Змін внесено доповнення до Плану рахунків.

Відповідно до п. 2 Наказу № 1219 визнано такими, що з 01.01.17 р. втратили чинність, накази Мінфіну від 26.06.13 р. № 611 «Про затвердження Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ» та від 14.11.13 р. № 947 «Про затвердження Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ».

Із 01.01.17 р. втрачають також чинність п. 2, 3 наказу Мінфіну від 02.04.14 р. № 372 «Про затвердження Порядку бухгалтерського обліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ» (п. 3 Наказу № 1219). Тобто скасовуються зміни, які раніше були внесені у додаток 2 до Плану рахунків, затвердженого наказом Мінфіну від 26.06.13 р. № 611. Проте Порядок бухобліку окремих активів та зобов’язань бюджетних установ залишається чинним, оскільки п. 1 наказу Мінфіну № 372 не скасовується.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали