Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Кількісний облік канцприладдя можна не вести

07.03.2018

Наказом Мінфіну від 28.12.17 р. № 1169, який розміщено на офіційному веб-сайті Мінфіну в рубриці «Нормативно-правові акти з бухгалтерського обліку в державному секторі», унесено зміни до Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектора та Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку запасів суб’єктів державного сектора, затверджених наказом МФУ від 23.01.15 р. № 11 (далі – Методрекомендації № 11/1 та Методрекомендації № 11/2).

Зверніть увагу, що зміни, унесені до обох цих документів, не є глобальними, вони лише унормовують деякі питання бухгалтерського обліку активів держсектора.

Зокрема, Методрекомендації № 11/1 було доповнено такими положеннями:

  • амортизація інших необоротних матеріальних активів, створених у результаті поліпшення об’єкта операційної оренди, нараховується за прямолінійним методом, з урахуванням строку використання цього об’єкта за договором оренди;
  • основні засоби (далі – ОЗ), виявлені в ході інвентаризації як нестача, списуються з балансу та відносяться на рахунок винних осіб у розмірі, визначеному відповідно до законодавства, а якщо винні особи не встановлені, зараховуються на позабалансовий рахунок до моменту їх установлення або закриття провадження у справі згідно із законодавством;
  • тепер до сфери управління місцевих органів виконавчої влади із подальшим закріпленням за відповідними закладами, установами та організаціями може передаватися не лише застаріла комп’ютерна техніка, придатна до подальшого використання, а й усе морально застаріле та фізично зношене майно;
  • отримані внаслідок ліквідації майна ОЗ оприбутковуються з відображенням на рахунках бухобліку ОЗ.

А от Методрекомендаціями № 11/2 відрегульовано питання вибуття канцприладдя: тепер його вартість при передачі в експлуатацію списується з балансу без подальшого ведення оперативного кількісного обліку.

Також читайте «Як відобразити в обліку придбані канцтовари?»

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали