Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Інвентаризація бібліотечних фондів у закладах освіти

У статті «Бібліотечні фонди: вивчаємо порядок обліку» було розглянуто основні моменти обліку бібліотечних фондів (далі – БФ) закладів культури. Заклади освіти у своїх активах теж мають БФ і власні нормативні документи, які регулюють питання комплектування та обліку БФ. У цій статті ми розкажемо, як організувати інвентаризацію БФ у закладах освіти.

Які документи регламентують роботу бібліотекаря закладу освіти?

Бібліотечна справа в закладах освіти, як і в закладах культури, регламентується Законом від 27.01.95 р. № 32/95-ВР «Про бібліотеки і бібліотечну справу» (далі – Закон № 32), дія якого поширюється на мережу бібліотек усіх форм власності та підпорядкування та організацію бібліотечної справи.

Крім того, з огляду на специфіку комплектування та обліку підручників і навчальних посібників у БФ загальноосвітніх закладів, ПТНЗ та ВНЗ І–ІІ рівнів акредитації слід також керуватися нормами Законів від 05.09.17 р. № 2145-VIII «Про освіту» та від 13.05.99 р. № 651-XIV «Про загальну середню освіту».

З метою встановлення єдиних вимог до процесів комплектування та обліку БФ у вказаних закладах було розроблено Інструкцію про порядок комплектування та облік підручників і навчальних посібників у бібліотечних фондах загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів та вищих навчальних закладів І–ІІ рівнів акредитації, затверджену наказом МОН від 02.12.13 р. № 1686.

Усі ці документи регулюють роботу бібліотекарів, а питання бухобліку розглядаються у нормативних документах Мінфіну.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під ча...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали