Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

999 бюджетних проведень: безплатне отримання основних засобів та ІНМА

999 бюджетних проведень

У консультації ми розглянемо, як відображаються у бухгалтерському обліку господарські операції з безплатного отримання основних засобів (далі – ОЗ) та інших необоротних матеріальних активів (далі – ІНМА).

Відповідно до п. 7 розд. ІІ НП(С)БОДС 121 первісною вартістю ОЗ, отриманих безплатно від фізичних та юридичних осіб (крім суб’єктів держсектору), є їх справедлива вартість на дату отримання з урахуванням витрат, які включаються до первісної вартості. Згідно із Законом № 2658 справедливу вартість може визначати суб’єкт оціночної діяльності.

Крім того, первісною вартістю таких ОЗ може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з первинними документами.

Приклад 1
Безплатне отримання ОЗ та ІНМА від суб’єкта господарювання (бюджетна установа не є платником ПДВ)

Заклад освіти за договором отримав безплатно від суб’єкта господарювання (далі – СГ) 5 ноутбуків та 5 маніпуляторів «миша». Умовами договору передбачено навчання студентів за програмою СГ sз метою подальшого їх працевлаштування.
Відповідно до первинних документів (накладних) вартість ноутбука становить 8 400 грн. (у т. ч. ПДВ – 1 400 грн.); маніпулятора «миша» – 360 грн. (у т. ч. ПДВ – 60 грн.). Жодних додаткових витрат, пов’язаних з отриманням ноутбуків, у закладу освіти не було.
Комісія прийняла рішення про оприбуткування ноутбуків і маніпуляторів «миша» за вартістю, вказаною у первинних документах. За результатами роботи комісії складено акт уведення в експлуатацію ОЗ. Строк корисного використання ноутбуків установлено 10 років. Розрахунок амортизації проводиться закладом освіти раз на рік.

В обліку такі операції відображаються так:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали