Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як зменшити обсяг роботи, що звалився на мене та знизити робоче навантаження на всіх працівників фінансової служби? - авторське бачення Юлії Яковлєвої

18.01.2024

Текст ЕСЕ викладено в оригіналі:

Десять років тому у просторах інтернету я прочитала висловлювання "Я працюю, щоб жити, а не живу, щоб працювати". Це висловлювання стала для мене прозрінням і змусила озирнутися довкола, замислитись як я живу. Постійні затримки допізна на роботі, спроби самостійно розібратися у всіх проводах офісної техніки, консультації всіх співробітників щодо заповнення будь-яких форм, що містять цифри. А на вихідні купа бухгалтерських журналів, щоб вивчити всі новини законодавства, які з'явилися за тиждень. Я жила заради роботи. У моєму житті не було місця для сім'ї, друзів, відпочинку та захоплень. І тоді я вирішила, що так не може продовжуватися далі. Потрібно змінювати підхід до організації своєї роботи. Що я зробила?

По-перше, я навчилася говорити «ні» керівнику та колегам. Це було важко і не завжди виходило з першого разу, але воно того варте. Тепер я не роблю довідки чи розрахунки на першу вимогу, кинувши всі свої справи. Я не допомагаю складати звітність найближчим родичам керівника, я не допомагаю порахувати пенсію коханій бабусі торгового менеджера. Я роблю лише ті завдання, які знаходяться у межах моєї компетенції.

По-друге, я навчилася планувати свій робочий час. Кожну п'ятниці я пишу план на наступний тиждень. А наприкінці кожного робочого дня я складаю план для наступного. Планування допомагає мені вирішувати всі важливі питання вчасно, нічого не забувати і не тонути в дрібних справах, що виникають щодня.

По-третє, я навчилася делегувати. Адже простіше одного разу пояснити, чим регулярно виконувати роботу за своїх підлеглих. Для кожної ділянки обліку я прописала терміни, порядок проведення документів та критерії, за якими співробітник може себе перевірити. Разом із програмістами автоматизувала контроль за основними операціями у бухгалтерській програмі.

По-четверте, я написала інструкції з усіх основних процесів взаємодії між бухгалтерами та іншими співробітниками. Дуже багато часу витрачалося на пояснення як оформити лікарняний лист, які документи потрібно здати в бухгалтерію після повернення з відрядження, які документи потрібно запитати у нового контрагента та багато інших питань. Тепер відповіді на всі ці запитання можна знайти в інструкціях, які зберігаються у загальнодоступній папці на сервері.

По-п'яте, я максимально автоматизувала всі внутрішні процеси у бухгалтерії.

Первинні документи завантажуються до бухгалтерської програми з інших програм автоматично. При скануванні документи контрагентів зберігаються у бухгалтерській програмі у вигляді прикріплених файлів до документів. Внутрішня та зовнішня звітність формується у бухгалтерській програмі. Раніше, щоб знайти документи, потрібно було довго шукати в запорошених папках, щоб підготувати звіт керівництву потрібно було рахувати на калькуляторі або в Excel. Тепер усе це формується та друкується на протязі п'яти хвилин із бухгалтерської програми.

По-шосте, я перейшла на електронний документообіг із нашими контрагентами, щойно така можливість з'явилася у законодавстві. Перехід зайняв тривалий час і багато сил було витрачено на умовляння контрагентів. Але це того варте. На сьогоднішній день ми скоротили паперовий оборот із нашими контрагентами на 90%. З мого лексикону зникло словосполучення «первинка, що запізнилася».

По-сьоме, внутрішню документацію підприємства я теж перевела на електронний документообіг. Накази, кадрова документація, акти на списання та інші документи підписуються та зберігаються в електронному вигляді. Нарешті зі столів зникли величезні купи паперів із наклеєними різнокольоровими стікерами, які чекали на «свою годину» - підписи.

Ці сім простих правил допомогли знизити робоче навантаження не тільки на мене, а й на весь мій відділ. Я більше не живу на роботі. Я навчилася заощаджувати свій час. А час – як відомо найцінніший ресурс, оскільки він не поповнюється.

Яковлєва Юлія Олексіївна,
переможеця конкурсу «Кращий бухгалтер України в комерційних підприємствах-2023».

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
26.02.2025
Дистанційна робота: трудовий договір з урахуванням норм воєнного стану
У реаліях нашого часу багато підприємств перевели своїх працівників на дистанційну роботу і з новими працівниками укладають трудові договори на умовах саме такої роботи (зрозуміло, коли ця форма співпраці можлива). Однак у разі організації даного виду трудових відносин роботодавцю слід знати та дотр...
17.03.2025
Надбавка за англійську мову: затверджено порядок установлення
Наша країна невпинно наближається до набуття членства в Європейському Союзі, тому знання іноземної мови знадобиться багатьом. Постановою КМУ від 07.03.2025 № 257 затверджено Порядок установлення надбавки за володіння англійською мовою деяким категоріям осіб (далі – Постанова № 257, Порядок № 2...
07.04.2025
Функції та повноваження ОМС у галузі оборонної роботи та щодо територіальної оборони
В умовах правового режиму воєнного стану органи місцевого самоврядування (далі – ОМС) продовжують виконувати свої повноваження щодо забезпечення життєдіяльності територіальних громад, а також допомагають військовим підрозділам. Проте не всі способи підтримки військових підрозділів відповідають...
Нове
22.01.2024
Як зменшити обсяг роботи, що звалився на мене та знизити робоче навантаження на всіх працівників фінансової служби? - авторське бачення Валентини Андрієнко
Переможці XI Всеукраїнського конкурсу «Кращий бухгалтер України» Текст ЕСЕ викладено в оригіналі: Військова частина – бюджетна установа, але зі специфічною моделлю ведення бухгалтерського обліку військового майна, оскільки діють не тільки вимоги організації ведення обліку, затвер...
19.01.2024
Як зменшити обсяг роботи, що звалився на мене та знизити робоче навантаження на всіх працівників фінансової служби? - авторське бачення Айни Борових
Переможці XI Всеукраїнського конкурсу «Кращий бухгалтер України» Текст ЕСЕ викладено в оригіналі: Я з нетерпінням чекала, яка ж буде тема роботи цього року. Гадала, що вона буде якось пов’язана із кризовою ситуацією в економіці або з «головним болем» усіх бухгалтерів ...
18.01.2024
Як зменшити обсяг роботи, що звалився на мене та знизити робоче навантаження на всіх працівників фінансової служби? - авторське бачення Вікторії Маркіной
Переможці XI Всеукраїнського конкурсу «Кращий бухгалтер України» Текст ЕСЕ викладено в оригіналі: Уявімо собі ідеальний світ. Світ у якому всі документи подаються до бухгалтера вчасно, правильно оформлені, програми працюють без збоїв, надіслані звіти приймаються одразу і не треба декіл...
Кращі матеріали