Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Облік консервації основних засобів на сільгосппідприємствах

26.06.2017

У господарській діяльності підприємств часом складаються ситуації, коли деякі об’єкти основних засобів (далі – ОЗ) не використовуються тривалий час – декілька місяців або років. Причини цього можуть бути різні: сезонність роботи, закінчення або тимчасове призупинення певного виробництва, значне зниження обсягів робіт тощо. У цих випадках можна провести консервацію об’єктів ОЗ.

Загальний порядок проведення консервації та розконсервації ОЗ викладено в Положенні № 1183, яке є обов’язковим лише для підприємств стратегічного призначення для економіки та безпеки держави, а також для підприємств, заснованих на державній власності. Решта підприємств можуть застосовувати його норми добровільно повністю або частково.

У п. 2 Положення № 1183 визначено, що консервація ОЗ – це комплекс заходів, спрямованих на довгострокове зберігання ОЗ у разі припинення виробничої та іншої госпдіяльності з можливістю подальшого відновлення їх функціонування. Строк консервації обмежено трьома роками. Після його закінчення ОЗ потрібно розконсервувати та прийняти рішення про подальшу експлуатацію чи ліквідацію.

Підприємства, для яких Положення № 1183 не є обов’язковим, на нашу думку, можуть консервувати свої ОЗ і на більш тривалий строк, а саме на період консервації, який обґрунтовано й визначено в їхній обліковій політиці.

Консервація ОЗ проводиться на підставі документів, перелічених у п. 7 Положення № 1183, зокрема:

  • рішення про консервацію – ухвалюється уповноваженим органом підприємства. Це може бути наказ керівника, рішення загальних зборів, рішення зборів акціонерів або засновників – залежно від правил, установлених у статуті підприємства для ухвалення таких рішень;
  • наказ про створення комісії з питань проведення консервації на чолі з керівником підприємства для підготовки техніко-економічного обґрунтування (далі – ТЕО) та пропозицій щодо консервації. Мета ТЕО подальшої недоцільності використання ОЗ – проаналізувати вплив майбутньої консервації на виробничі показники підприємства, структуру витрат на виробництво до і після консервації, ціноутворення, розрахувати економічний ефект (прибуток) від консервації. ТЕО включає відомості про ОЗ (акт технічного стану, дані бухобліку). Проект складається з пояснювальної записки (у ній можна розкрити вплив консервації на основні показники діяльності підприємства, порядок і графік консервації та розконсервації), техдокументації для визначення технологічних процесів консервації і кошторису витрат. У пояснювальній записці визначаються такі питання: вид і річні обсяги продукції, що випускається на потужностях ОЗ підприємства, які підлягають консервації, вплив консервації ОЗ на показники діяльності підприємства та його фінансовий стан; порядок і графік виведення з виробничого процесу ОЗ підприємства та їх консервації; тривалість консервації; заходи щодо забезпечення безпеки робіт під час консервації; план-графік розконсервації;
  • наказ керівника підприємства, що затверджує рішення комісії про проведення консервації;
  • акт про тимчасове виведення ОЗ з експлуатації та їх консервацію (додаток 1 до Положення № 1183), затверджений рішенням комісії;
  • акт прийняття ОЗ на консервацію відповідальною за їх збереження особою.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Популярне
03.04.2025
Посадова інструкція для голови фермерського господарства
У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інструкцію для голови фермерського господарства (далі – ФГ). Зокрема, з’ясуємо, які розділи повинна мати інструкція та в якому випадку в неї слід вносити зміни. У цьому матеріалі розглянемо, як правильно скласти посадову інстру...
21.03.2025
Як ФГ визначити своїх кінцевих бенефіціарів
Юридичні особи (в т. ч. ФГ) повинні подавати інформацію про своїх кінцевих бенефіціарних власників (далі – КБВ) (або про їх відсутність). За несвоєчасне подання такої інформації передбачено штрафні санкції. Про порядок та строки такого інформування розповімо в цій статті. Юридичні особи (в т....
10.04.2025
Як прийняти нового члена до фермерського господарства
На законодавчому рівні правилам прийняття нового члена до фермерського господарства (далі – ФГ) приділено мало уваги. Водночас це одна з важливих дій, без яких не обходиться жодне ФГ. У цьому матеріалі розповімо, чим регулюється процедура прийняття нового члена до ФГ, з яких етапів вона склада...
Нове
21.12.2023
Формування фінансового результату
Закриття бухгалтерського року: згадати все! Визначення фінансового результату Окремих правил для визначення фінансового результату чинним законодавством не передбачено, оскільки вони є похідними від правил (принципів) обліку доходів і витрат. Методологія формування інформації про доходи і витрати в...
19.12.2023
Розпродажі, знижки, бонуси для покупців
Новорічні турботи бухгалтера Про що стаття? Знижки та розпродажі, як правило, оголошуються підприємствами торгівлі в рекламних цілях. І, як будь-яка рекламна акція, вони вимагають бездоганного документального оформлення, щоб уникнути претензій із боку ДПС. Тому ми розглянемо не тільки особливості в...
24.11.2023
Як допомагає фінансова звітність приймати управлінські рішення
Євгеній почав свою кар'єру в агробізнесі, створивши разом зі своїми партнерами компанію ТОВ «АГРОГРУП КВС», яка спеціалізується на виробництві добрив. Завдяки використанню інноваційних технологій і підходів, його продукція швидко завоювала довіру фермерів по всій країні. Розуміючи потреб...
Кращі матеріали
Центр сповіщень