Резерви сумнівних боргів держпідприємства розраховуватимуть по-новому
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 р. № 1673» від 12 травня 2021 р. № 458, якою уніфіковано механізм проведення розрахунку резерву сумнівних боргів суб’єктами господарювання державного сектору економіки.
Так, абз. 11 п. 13 постанови Кабінету Міністрів України від 29 листопада 2006 р. № 1673 «Про стан фінансово-бюджетної дисципліни, заходи щодо посилення боротьби з корупцією та контролю за використанням державного майна і фінансових ресурсів» замінений новими абзацами, відповідно до яких суб’єкти господарювання державного сектору економіки мають здійснювати нарахування резерву сумнівних боргів (очікуваних кредитних збитків) на підставі проведеної оцінки сумнівності дебіторської заборгованості (кредитного ризику або ризику дефолту, невиконання контрагентом зобов’язань) на звітну дату. Така оцінка повинна враховувати платоспроможність окремих дебіторів та результати претензійно-позовної роботи щодо них.
Дебіторська заборгованість для розрахунку резерву сумнівних боргів (очікуваних кредитних збитків) визнається сумнівною лише за наявності одного з таких чинників, що свідчать про істотне зменшення суми очікуваного відшкодування дебіторської заборгованості на звітну дату порівняно з моментом її первісного визнання як активу:
- наявності об’єктивних свідчень неплатоспроможності контрагента за договірними зобов’язаннями, за якими прострочено виконання такого зобов’язання (при цьому суб’єктом господарювання державного сектору економіки ведеться претензійно-позовна робота щодо такого контрагента);
- відсутності надходження оплати від дебітора протягом 365 днів.
Величина резерву сумнівних боргів (очікуваних кредитних збитків) визначається із суми сумнівної дебіторської заборгованості, визнаної відповідно до абз. 12 п. 13, скоригованої на коефіцієнти ризику за факторами, що впливають на ризик невиконання зобов’язань, згідно з додатком.
Резерв сумнівних боргів (очікуваних кредитних збитків) не розраховується для дебіторської заборгованості за розрахунками з бюджетом та фондами загальнообов’язкового соціального і пенсійного страхування.
Також постанову доповнено додатком «Коефіцієнти ризику за факторами, що впливають на ризик невиконання зобов’язань».
Суб’єктам управління об’єктами державної власності доручено забезпечити у двомісячний строк приведення у відповідність із цією постановою фінансових планів суб’єктів господарювання державного сектору економіки, що належать до сфери їх управління, та перегляд облікових політик відповідно до законодавства.
www.kmu.gov.ua
Коментарі до матеріалу