Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Уряд затвердив Методику оцінки ризиків безпеки в освіті, пов’язаних з російською агресією

06.08.2024

Кабінет Міністрів України ухвалив постанову «Про затвердження Методики оцінки ризиків безпеки в системі освіти, пов’язаних зі збройною агресією російської федерації проти України». Методику розробили у межах реалізації комплексної політики «Школа офлайн» для того, щоб якомога ефективніше визначати громади для розподілу державних субвенцій для закладів загальної середньої освіти. 

Документ окреслює методологію, за якою визначається рівень ризику безпеки для закладів освіти, що можуть постраждати або вже постраждали від наслідків бойових дій, та громад, у яких вони розташовані. 

Застосування методики

Методику буде використовувати МОН для того, щоб розробляти освітні політики з урахуванням усіх безпекових ризиків. Також методика допоможе у виборі громад для будівництва укриттів та повернення шкіл до очного / змішаного навчання.

Наприклад, оцінюючи комплексну потребу в укриттях для закладів освіти у прифронтових і прикордонних громадах, команда МОН враховувала можливі рівні ризику безпеки для них. Тож тепер і держава, і партнери з розвитку зможуть ефективніше задовольняти потреби громад та шкіл в облаштуванні безпечних освітніх просторів.

Як визначатимуться рівні ризику безпеки

Розраховуючи рівні ризику безпеки, команда МОН аналізуватиме освітні дані: геолокацію закладів освіти в межах відповідних громад, кількість учнів та працівників цих закладів, форми навчання тощо. А також додаткові дані з відкритих та інших джерел: геолокацію вибухів, об'єктів інфраструктури, відстань від лінії фронту, статус кожної громади (окуповані, бойові дії — як активні, так і потенційно можливі), наближеність до державних кордонів України з країною-агресором, Республікою Молдова в межах Придністровського регіону та республікою білорусь тощо.

Рівні ризику

Над розробленням методики працювала Міжвідомча робоча група за участю фахівців МОН, Генштабу, ДСНС, Мінвідновлення, Мінстратегпрому та незалежних експертів та рекомендувала МОН використовувати її для формування політик. 

Методика передбачає пʼять рівнів ризику безпеки в системі освіти:

1) Непереборний — тимчасово окуповані території та громади, де тривають активні бойові дії.

2) Дуже високий — можливість початку бойових дій. У цих громадах заклади розташовані на відстані до 45 км від лінії активних бойових дій, а також на відстані до 45 км, 30 км або 15 км від кордонів з рф, республікою білорусь та Республікою Молдова в межах Придністровського регіону відповідно.

3) Високий — до нього належать громади, заклади освіти яких розташовані поза ризиком артилерійського ураження на відстані до 60 км від лінії активних бойових дій або територій, де зберігається ризик початку бойових дій. Також тут залишається високий ризик обстрілів іншими засобами ураження, наприклад, авіаудари. Окрім того, до цього рівня ризику можуть належати території поряд з інфраструктурними об’єктами. 

Іншим критерієм є розташування закладів освіти громади в межах 135 км, 60 км або 30 км від кордонів з рф, республікою білорусь та Республікою Молдова в межах Придністровського регіону відповідно. 

4)  Помірний — отримали громади, заклади яких розташовані в межах 90 км від активних або можливих бойових дій, а також на відстані до 270 км, 90 км і 45 км від кордонів з рф, республікою білорусь та Республікою Молдова в межах Придністровського регіону відповідно. 

5) Задовільний — ризик, за якого заклади освіти можуть побудувати відносно безпечний та повноцінний очний формат навчання.

Докладніше про кожен із рівнів ризику дізнавайтеся тут.

Методика оцінювання ризиків безпеки застосовується до закладів освіти всіх типів та форм власності. Дані для оцінювання безпекових ризиків аналізують за допомогою технологій міжнародного аналітичного гіганта — компанії Palantir. Її програмне забезпечення дає змогу використовувати штучний інтелект для аналізу та прогнозування на основі обмеженої кількості даних. 

Нагадаємо, що в березні 2024 року МОН і Palantir підписали меморандум про співпрацю. Головна мета — сприяти якісним трансформаціям у сфері освіти та надати якнайбільшій кількості дітей доступ до безпечного очного навчання.

https://mon.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.09.2025
Лист ДКСУ: щодо застосування КЕКВ 2200 та 3100
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 03.09.2025 р. № 15-12-12/19271   Державна казначейська служба України розглянула [...] запит [...] щодо застосування коду економічної класифікації видатків та в межах компетенції повідомляє.   Відповідно до частини другої статті 5...
11.09.2025
Лист ПФУ: щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ЛИСТ від 22.08.2025 р. № 2800-030401-8/55839 Розглянувши [...] звернення на вебпортал Пенсійного фонду України щодо обчислення середньої заробітної плати для розрахунку страхових виплат, Пенсійний фонд України повідомляє. Постановою Кабінету Міністрів України від 14.07.202...
10.10.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (06.10.2025 - 10.10.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни для роботодавців з 2026 року Інформуємо про зміни, введені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю», які почнуть діяти з 01.01.2...
Нове
28.11.2025
Щодо удосконалення порядку призначення та звільнення з посад членів Уряду
Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування на засіданні 26 листопада розглянув пропозиції та поправки, що надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи до законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів У...
28.11.2025
Затверджено новий Державний стандарт дошкільної освіти
Кабінет Міністрів ухвалив новий Державний стандарт дошкільної освіти, який визначатиме зміст дошкілля, результати навчання та ключові компетентності дітей. На виконання Закону № 3788-IX держава вперше системно визначила, якою має бути якісна освіта для кожного дошкільняти. Дотримуватися ст...
28.11.2025
Внесені зміни до Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів
Внесені зміни до Порядку повернення (перерахування) коштів, помилково або надміру зарахованих до державного та місцевих бюджетів. Відповідний наказ Мінфіну виданий 22.09.2025 за № 479. Департамент фінансів Сумської обласної державної адміністрації ...