Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах: роз’яснення АМКУ

16.04.2024

Антимонопольний комітет України на засіданні 28 березня 2024 року прийняв рекомендаційні роз’яснення щодо застосування законодавства про захист економічної конкуренції органами місцевого самоврядування (далі – ОМС) під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах. 

У них роз’яснено: 

  • які саме дії рад можуть вважатися антиконкурентними та розглядатися на предмет наявності ознак порушень, визначених ст. 15 Закону від 11.01.2001 № 2210-III «Про захист економічної конкуренції» (далі – Закон № 2210); 
  • які підходи застосовуються органами Комітету під час розгляду питань відповідності дій ОМС законодавству про захист економічної конкуренції під час прийняття ними управлінських рішень щодо правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах. 

Також у документі наголошено, що встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах має відбуватися з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції, (а саме відсутності негативного впливу на конкуренцію) та наведено приклади недотримання окремими ОМС цих вимог, зокрема: 

  • вимагання подання суб’єктами господарювання не передбачених Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 21.10.2011 № 244 (далі – Порядок), документів для можливості розміщення тимчасових споруд та оформлення паспорта прив’язки тимчасових споруд; 
  • визначення окремої процедури подання, розгляду та отримання документів для розміщення тимчасових споруд усупереч встановленій Порядком, що може призводити до відмови в наданні паспорта прив’язки тимчасових споруд, який є підставою для їх розміщення, з не передбачених Порядком підстав; 
  • встановлення не передбачених Порядком умов призупинення та анулювання дії паспорта прив’язки тимчасових споруд; 
  • встановлення вимог у частині відповідності намірів щодо місця розташування тимчасових споруд комплексній схемі розміщення тимчасових споруд; 
  • встановлення обов’язку укладати договір щодо пайової участі в утриманні об’єкта благоустрою. 

Такі дії ОМС можуть мати негативний вплив на конкуренцію на відповідних ринках продажу товарів, надання послуг і виконання робіт у тимчасових спорудах, оскільки можуть призводити до виникнення в суб’єктів господарювання додаткових затрат (матеріального, ресурсного, часового чи іншого характеру), які могли би бути використані ними для підвищення власної конкурентоспроможності. 

Наведене свідчить про необхідність підвищення обізнаності ОМС щодо відповідних норм законодавства, з огляду на що АМКУ відповідно до п. 13 ч. 3 ст. 7 Закону від 26.11.1993 № 3659-XII «Про Антимонопольний комітет України», ч. 6 ст. 4 Закону № 2210 прийняв рекомендаційні роз’яснення, що визначають підходи, які рекомендується застосовувати ОМС під час прийняття управлінських рішень зі встановлення правил провадження підприємницької діяльності в тимчасових спорудах. 

АМКУ

АМКУ-тимчасові споруди.pdf
Відкрити

Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
10.10.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (06.10.2025 - 10.10.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд Працевлаштування осіб з інвалідністю: зміни для роботодавців з 2026 року Інформуємо про зміни, введені Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю», які почнуть діяти з 01.01.2...
07.11.2025
Зміни в законодавстві з 03 листопада по 07 листопад 2025 року
Уряд затвердив Порядок та умови використання вільних залишків коштів місцевих бюджетів, які утворилися на кінець 2024 року Уряд затвердив Порядок та умови використання вільних залишків коштів місцевих бюджетів, які утворилися на кінець 2024 року за рахунок додаткової дотації з державного бюджету мі...
30.09.2025
Лист ПФУ: щодо обчислення середньої заробітної плати для лікарняних після липневих змін
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ ЛИСТ від 17.09.2025 р. № 2800-030401-8/62282 (Витяг) Розглянувши [...] інформаційний запит [...] щодо обчислення середньої заробітної плати, Пенсійний фонд України повідомля...
Нове
22.12.2025
Лист ПФУ: як рахувати лікарняні, якщо один відпрацьований день без зарплати
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ ПЕНСІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, СТРАХОВИХ ВИПЛАТ, СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ, ЖИТЛОВИХ СУБСИДІЙ ТА ПІЛЬГ   ЛИСТ від 12.12.2025 р. № 2800-030401-8/86026   (Витяг)   Розглянувши [...] інформаційний запит [...] щодо обчислення середньої заробітної плати, Пенсій...
22.12.2025
Оплата простою в умовах воєнного стану
Стаття 34 Кодексу законів про працю України визначає простій як зупинення роботи, викликане відсутністю організаційних або технічних умов, необхідних для виконання роботи, невідворотною силою або іншими обставинами. Його можна запровадити як у цілому на підприємстві, так і для окремого підрозділу й ...
22.12.2025
Як інспектор праці допомогла працівникові отримати компенсацію за невикористані дні щорічної відпустки
Микола (ім’я змінене) пропрацював на підприємстві 4 роки. За цей період він щороку користувався правом на додаткову відпустку для постраждалих унаслідок Чорнобильської катастрофи. В листопаді Микола вирішив звільнитися і в заяві на звільнення вказав про виплату грошової компенсації за всі неви...