Як купити якісне харчування? Практика оскаржень
У березні цього року Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову, де затверджуються нові стандарти харчування для закладів освіти http://bit.ly/novi_normy. Вони набудуть чинності 1 вересня 2021 року.
Прийняття цієї постанови принесе якісні зміни реформи харчування у дитсадках та школах. Але закупівельники розуміють, що стандарт – це одне, а провести закупівлю вчасно і купити справді якісні товари або послуги – зовсім непросто. Особливо, беручи до уваги те, що основне завдання замовника у даному випадку – організація безперебійного харчування.
Щоб замовники могли вчасно купити харчування за новими нормами, у Prozorro розібрали основні помилки замовників та описали, як їх уникнути. Ми проаналізували практику АМКУ та розібрали основні помилки при закупівлях харчування.
Сьогодні ми розглянемо інформацію стосовно кваліфікаційного критерію наявності матеріально-технічної бази.
Сподіваємося, наші поради допоможуть замовникам купити якісне харчування.
Отже, перейдемо до основних помилок замовників під час опису вимог по кваліфікаційному критерію наявності матеріально-технічної бази.
Методичні рекомендації Мінекономіки щодо матеріально-технічної бази
У своїх методологічних рекомендаціяхщодо методології особливостей здійснення закупівель у сфері організації харчування в закладах освіти, які затверджені Наказом МЕРТУ № 2208 від 30.10.2020р (надалі – Методичні рекомендації), Мінекономіки рекомендує для підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі відповідного обладнання та матеріально-технічної бази передбачати подання учасником закупівлі інформації про наявність техніки, обладнання, приміщень, складів, транспортних засобів, холодильного обладнання, тощо та копій документів, які підтверджують їх наявність та правовий статус (володіння, користування тощо).
При закупівлі кейтерингових послуг або товарів замовник має право вимагати інформацію про постійно діючі процедури, засновані на принципах аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках на потужностях.
Згідно Методичних рекомендацій МЕРТУ, учасником процедури закупівлі надаються копії документів, що підтверджують правовий статус набуття (володіння, користування) складів, приміщень, харчоблоків. До таких документів належать наступні:
договори про право власності чи інші правочини, що підтверджують право власності учасника процедури закупівлі на об’єкти матеріально-технічної бази, завірені належним чином таким учасником;
договори оренди/суборенди, лізингу/сублізингу об’єктів матеріально-технічної бази та інші правочини, передбачені законодавством (у разі, якщо об’єкти матеріально-технічної бази належать учаснику процедури закупівлі не на праві власності), завірені належним чином таким учасником;
акти приймання-передачі об’єктів матеріально-технічної бази або інші документи, передбачені умовами договорів, зазначених у цьому підпункті, або законодавством, що підтверджують передання учаснику процедури закупівлі об’єктів матеріально-технічної бази, у тому числі передбачені умовами договорів суборенди, сублізингу та інших правочинів, стороною якого є третя особа, яка не є власником техніки, завірені належним чином таким учасником.
Учасники процедури закупівлі повинні підтверджувати у складі тендерних пропозицій:
Вищезазначена інформація знаходиться у реєстрі операторів ринку та потужностей, на які видано експлуатаційний дозвіл, а також державному реєстрі потужностей операторів ринку, що оприлюднені на офіційному вебсайті Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
При закупівлі кейтерингових послуг або товарів замовник має право вимагати інформацію про постійно діючі процедури, засновані на принципах аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках на потужностях.
Документи Учасника (копії), що підтверджують правовий статус набуття (володіння, користування) транспортним засобом:
Договори та інші правочини, передбачені законодавством, мають бути чинні на день подання тендерної пропозиції та містити умови про можливість пролонгації строку їх дії на строк надання відповідних Послуг чи постачання Товарів, у разі якщо їх строк менше строку договору про закупівлю.
Які вимоги не варто встановлювати при закупівлі харчування
Встановлюючи кваліфікаційний критерій наявності матеріально-технічної бази, замовник має пам’ятати, що не потрібно вимагати наявність спеціального обладнання, яке не є вкрай необхідним для виконання послуг з організації харчування.
Тим більше, не варто обмежувати вимоги до обладнання певними моделями та ускладнювати спосіб документального підтвердження його наявності, тощо.
Часто замовники при описі матеріально-технічної бази, що необхідна для виконання послуг, припускаються помилок, які дуже обмежують коло потенційних учасників закупівлі. Як правило, це призводить до оскарження таких умов в Антимонопольному комітеті.
А ще такі умови зменшують конкуренцію, і це впливає на терміни поставки (у разі, якщо закупівля не відбудеться через відсутність конкуренції) і на ціну пропозицій (якщо конкуренція невелика, учасникам немає сенсу знижувати ціну пропозиції).
news.dzo.com.ua