Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними

09.11.2021

Починати призначення працівнику матеріального забезпечення та оформлення заяви-розрахунку можна з дати видачі електронних листків непрацездатності (далі – е-лікарняний), тобто з 8-го дня після дати закриття, зазначеної в документі. А для е-лікарняних по вагітності та пологах – із 8-го дня після дати відкриття.

Наприклад, е-лікарняний, створений 25 жовтня строком на 10 днів, має дату закриття 03.11.2021 та буде вважатися виданим (стане готовим до оплати) з 11.11.2021.

Це визначено наказом МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (далі – Наказ № 1234).

Однак часто «декретні» лікарняні не змінюють свій статус на «готовий до сплати» попри настання дати видачі, а е-лікарняні, видані через хворобу, стають готовими до оплати зарано – у такому разі потрібно орієнтуватися на дати, а допомогу по вагітності та пологах можна призначити за е-лікарняним зі статусом «закритий». Ці технічні неточності поступово врегулюють.

Для оформлення і подання до Фонду соціального страхування (далі – Фонд) заяви-розрахунку відведено не більше ніж 5 робочих днів із дати прийняття комісією із соціального страхування підприємства рішення про призначення допомоги.

Форма заяви-розрахунку, яку треба заповнити для отримання коштів від Фонду, не змінилась і тотожна для паперових та е-лікарняних. Вона наведена в додатку 1 до Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12.

Однак в е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має певні особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими та е-лікарняними слід подати дві окремі заяви-розрахунки.

Зверніть увагу: хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних, більшість клієнтських спеціалізованих програмних забезпечень для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових та е-лікарняних.

Формування заяви-розрахунку за е-лікарняним здійснюється так:

  1. перші шість колонок заповнюються без змін, а поле «Серія» залишається порожнім;
  2. у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного, який складається із 19 знаків і генерується у форматі ХХХХХХ-ХХХХХХХХХХ-Х (де ХХХХХХ – номер випадку непрацездатності, ХХХХХХХХХХ – порядковий номер листка непрацездатності, Х – номер версії);
  3. у наступному полі вказується, яким є е-лікарняний – первинним чи продовженням (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності. Йому відповідають перші шість цифр номера е-лікарняного – вони збігатимуться для всіх лікарняних, сформованих у межах одного страхового випадку;
  4. у колонці 10 наводиться оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. Так, в е-лікарняних причини непрацездатності бувають такі:

«1 – Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»;

«2 – Вагітність і пологи»;

«3 – Необхідність догляду за хворою дитиною»;

«4 – Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»;

«5 – Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»;

«6 – Карантин, встановлений відповідно до законодавства»;

«7 – Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства»;

«8 – Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»;

«9 – Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта);

«10 – Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2».

Також за наявності в медвисновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта причина непрацездатності з кодом «1» після завершення відповідного розслідування може бути змінена Фондом на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:

«11 – Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання»;

«12 – Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві»;

5. решта колонок заповнюються, як і раніше.

Подання заяви-розрахунку

Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими та е-лікарняними не відрізняється.

Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях.

Однак зверніть увагу, що заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду – наразі він не має функціональної реалізації, а подані через нього заяви-розрахунки не передаються до органів Фонду!

www.fssu.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.02.2025
Відпустки без збереження заробітної плати в період дії воєнного стану
Посадовці управління інспекційної діяльності у Запорізькій області провели інформаційний семінар в одній із районних адміністрацій Запоріжжя.  Серед ключових питань було надання відпусток без збереження заробітної плати. Інспектори роз’яснили, що, відповідно до статті 12 Закону України &...
14.02.2025
Президент підписав закон про продовження строку для проходження ВЛК обмежено придатними
Президент підписав Закон України від 12.02.2025 р. № 4235-IX  (законопроєкт № 12457) щодо обов’язковості проходження громадянами України, які були визнані обмежено придатними до військової служби, повторного медичного огляду та визначення кінцевого строку його проведення. Згідно із ...
25.02.2025
Лист МОУ: Щодо правомірності відмови військовослужбовцям у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛИСТ від 20.02.2025 р. № 220/13/ВихЗПІ/152 У відповідь на Ваш запит на публічну інформацію щодо правомірності відмови у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою. Щодо ...
Нове
09.05.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (05.05.2025 - 09.05.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   НАЗК запустило новий онлайн-курс «Запитай уповноваженого!» Цей курс створено на основі реальних запитів та проблем, з якими стикаються службовці у питаннях декларування, конфлікту інтересів, викривання корупції тощо. Порядок підтвердження періодів ...
09.05.2025
Як неприбуткова організація може отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ
Як неприбуткова організація (представник неприбуткової організації чи уповноважена особа) може отримати витяг з Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Витяг), та чи може отримати Витяг в паперовому вигляді, якщо запит на його отримання надіслано через Електронний кабінет? Відпов...
09.05.2025
Натуральна благодійна допомога у період воєнного стану: чи включається до оподатковуваного доходу?
Із 16 березня 2025 року набрали чинності зміни до Податкового кодексу України, передбачені Законом України від 25 лютого 2025 року № 4254-ІХ. Метою нововведень є стимулювання благодійної діяльності під час воєнного стану, зокрема — уточнення податкового статусу допомоги у негрошовій (натуральн...