Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Лист ПФУ: про надання допомоги по тимчасовій непрацездатності на підставі листка непрацездатності, сформованого під час проходження медогляду працівника

12.04.2023

Пенсійний фонд України повідомляє:

Згідно із частиною першою статті 3 Закону України від 23.09.99 № 1105-XIV “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування” (далі – Закон) соціальне страхування здійснюється за принципами законодавчого визначення умов і порядку здійснення соціального страхування.

Частиною першою статті 15 Закону визначено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі страхових виплат, які повністю або частково компенсують втрату заробітної плати (доходу), у разі настання тимчасової непрацездатності внаслідок захворювання або травми, не пов’язаної з нещасним випадком на виробництві.

Водночас частиною першою статті 23 Закону передбачено, що підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності є сформований на основі медичного висновку про тимчасову непрацездатність листок непрацездатності.

Частиною другою статті 21 Закону України “Про військовий обов’язок і військову службу” передбачено, що громадяни України для виконання обов’язків, пов’язаних із взяттям на військовий облік, призовом або прийняттям на військову службу, а також особи, які направляються відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки, Центральним управлінням або регіональним органом Служби безпеки України, відповідним підрозділом Служби зовнішньої розвідки України на медичний огляд (медичне обстеження в амбулаторних чи стаціонарних умовах), лікування, звільняються від роботи на час, необхідний для виконання зазначених обов’язків та перебування в лікувальному закладі охорони здоров’я, із збереженням за ними місця роботи, займаної посади і середньої заробітної плати.

З урахуванням наведеного надання допомоги по тимчасовій непрацездатності за дні хвороби працівника, які співпали з періодом проходження обстеження за направленням територіального центру комплектування та соціальної підтримки, за який йому роботодавцем збережена середня заробітна плата, не передбачено нормами Закону.

Відповідно до частини першої статті 23 Закону України “Про доступ до публічної інформації” рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника Фонду, вищого органу або суду.

З повагою

Начальник управління
страхових виплат та
соціальних послуг
Світлана ЗАРУБІНА

Лист ПФУ від 14.03.2023 р. № 2800-030401-813066.docx
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.08.2025
Лист НАДС: щодо можливості виплати доплат за додаткове навантаження, пов’язане з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника або за вакантною посадою
Національне агентство України з питань державної служби
12.09.2025
Лист ДКСУ: щодо застосування КЕКВ 2200 та 3100
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ   ЛИСТ від 03.09.2025 р. № 15-12-12/19271   Державна казначейська служба України розглянула [...] запит [...] щодо застосування коду економічної класифікації видатків та в межах компетенції повідомляє.   Відповідно до частини другої статті 5...
08.08.2025
Випуск: Новини тижня для бюджетних установ (04.08.2025 - 08.08.2025)
Бюджет. Бухгалтерський огляд   Лист Мінсоцполітики: Щодо індексації заробітної плати Відповідно до статті 34 Закону України від 19.11.2024 № 4059-IX "Про Державний бюджет України на 2025 рік" (далі - Закон № 4059) визначено, що обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів...
Нове
04.11.2025
Розьяснення НАДС: щодо окремих питань проведення оцінювання результатів службової діяльності державного службовця у разі зміни особи, яка визначила йому завдання і ключові показники
Національне агентство України з питань державної служби
04.11.2025
Урядом прийнято розпорядження від 29 жовтня 2025 р. № 1164-р «Про визначення результатів виконання завдань у 2025 році державними службовцями, які займають посади державної служби категорії “А”
Урядом прийнято розпорядження від 29 жовтня 2025 р. № 1164-р «Про визначення результатів виконання завдань у 2025 році державними службовцями, які займають посади державної служби категорії “А”, призначення на посаду та звільнення з посади яких здійснюється Кабінетом Міністрів Укра...
04.11.2025
Оренда та комунальні послуги: особливості відображення компенсації в податковій накладній
Які особливості заповнення граф податкової накладної у разі отримання компенсації орендарем вартості комунальних послуг, електроенергії, прибирання, тощо?  Підпунктом 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) визначено, що господарс...