Про додаткові розʼяснення щодо фінансування простою педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти
Лист МОН № 1/2777-23 від 24.02.23 року
Обласні військові адміністрації
З метою ефективного використання бюджетних коштів Міністерство освіти і науки України надає додаткові розʼяснення щодо фінансування педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, яким (в яких) оголошено простій.
Відповідно до постанови КМУ від 30.12.2022 № 1472 «Деякі питання розподілу обсягу освітньої субвенції на 2023 рік» у 2023 році для місцевих бюджетів, заклади загальної середньої освіти яких провадять освітній процес та надали персональні дані учнів, обсяг освітньої субвенції визначено за Формулою розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами, затвердженою постановою КМУ від 27.12.2017 № 1088 «Про затвердження формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами», на загальних підставах. Для місцевих бюджетів, в яких закладам загальної середньої освіти оголошено простій у звʼязку із окупацією чи веденням активних бойових дій, кошти для оплати простою, передбачені в обласному бюджеті.
Освітня субвенція в частині оплати простою, що передбачається в обласних бюджетах, дорівнює добутку 2/3 посадового окладу вчителя вищої категорії з підвищенням (підвищення на 10 % відповідно до постанови КМУ від 11.01.2018 № 22 «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників») та кількості педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, яким (в яких) оголошено простій в області, збільшений на 22 відсотки нарахування єдиного соціального внеску на фонд заробітної плати. До розрахунку враховувалася кількість педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти, яким (в яких) оголошено простій в області, за даними ОВА.
Нагадуємо, що відповідно до постанови КМУ від 07.03.2022 № 221 «Деякі питання оплати праці працівників державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, що фінансуються або дотуються з бюджету, в умовах воєнного стану» керівникам державних органів, підприємств, установ та організацій, що фінансуються або дотуються з бюджету, надано право до припинення чи скасування воєнного стану в Україні в межах фонду заробітної плати, передбаченого у кошторисі, самостійно визначати розмір оплати часу простою працівників, але не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові тарифного розряду (посадового окладу).
При цьому ОВА мають щомісяця здійснювати фінансування вказаних видатків відповідно до фактичної кількості педпрацівників, яким оголошено простій, та встановлених їм посадових окладів (ставок заробітної плати) згідно з тарифними розрядами і з передбаченими для них підвищеннями, як це зазначено у постанові КМУ від 30.12.2022 № 1472 «Деякі питання розподілу обсягу освітньої субвенції на 2023 рік».
Територіальні громади, в яких є заклади загальної середньої освіти на простої, повинні будуть звертатися до ОВА за цими коштами, підтверджуючи щомісяця фактичну кількість вчителів, яким оголошено простій.
Освітня субвенція для оплати простою для педагогічних працівників закладів професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти не передбачена.
Окремо звертаємо Вашу увагу, що територіальні громади не мають права на отримання освітньої субвенції для оплати простою педагогічним працівникам закладів загальної середньої освіти, які провадять освітній процес, надали персональні дані учнів та, відповідно до кількості цих учнів, отримали освітню субвенцію. Територіальні громади повинні здійснювати оплату праці педагогічних працівників таких закладів освіти (відповідно до навантаження чи оплату простою для окремих працівників) за рахунок освітньої субвенції, яку отримали виходячи із контингенту закладу освіти. Освітня субвенція для оплати простою з обласного бюджету спрямовується виключно для закладів загальної середньої освіти, які не мають можливості відновити освітній процес, не надали персональні дані учнів та, відповідно, не отримали освітню субвенцію.
Заступник Міністра Світлана Даниленко
Коментарі до матеріалу