Отримайте доступ до готових рішень, публікацій та оглядів
Підписатися

Як нараховують доплати вчителям за роботу в інклюзивних класах

30.11.2021 64 0 0

Доплату за роботу в інклюзивному класі у закладах загальної середньої освіти встановлюють педагогічним працівникам відповідно до постанови КМУ від 25.08.2004 р. № 1096.

Цю доплату за роботу в інклюзивному класі встановлюють педагогічним працівникам, які працюють в інклюзивному класі, як й інші доплати - при тарифікації. При цьому тарифікаційні списки повинні містити інформацію про кількість інклюзивних класів у закладі, кількість годин навантаження кожного працівника в такому класі та розмір встановленої доплати за роботу в інклюзивному класі.

Якщо через хворобу чи з інших причин протягом деякого часу в класі відсутні особи (особа) з особливими освітніми потребами, зазначене не впливає на розмір виплати доплати педагогічним працівникам за роботу в інклюзивному класі.


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/11-7346 від 04 жовтня 2021 року

Щодо виплати доплати вчителям за роботу в інклюзивних класах

(Витяг)

У Міністерстві освіти і науки України розглянуто <…> запит <…> щодо виплати доплати вчителям за роботу в інклюзивних класах у закладі загальної середньої освіти, у разі відсутності на заняттях осіб з особливими освітніми потребами (учень з особливими освітніми потребами не відвідує деякі навчальні предмети).

<…> Щодо порушених <…> питань повідомляємо, що доплата за роботу в інклюзивному класі у закладах загальної середньої освіти встановлюється педагогічним працівникам відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.08.2004 р. № 1096 “Про встановлення розміру доплати за окремі види педагогічної діяльності” (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 14.02.2018 р. № 72).

Зазначена доплата в граничному розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) встановлюється тим педагогічним працівникам, які працюють в інклюзивному класі. Конкретний розмір доплати встановлює керівник закладу, ураховуючи кількість осіб з особливими освітніми потребами у класі, складність порушення розвитку дітей, рівень відповідальності та обсяг роботи кожного працівника, який працює з такими дітьми, тощо.

Відповідно до Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 р. № 102, місячна заробітна плата педагогічних працівників закладів освіти визначається шляхом множення ставки заробітної плати на їх фактичне навантаження на тиждень і ділення цього добутку на встановлену норму годин на тиждень. Оплата праці педагогічних працівників установ і закладів освіти провадиться виходячи із встановлених ставок заробітної плати (посадових окладів) з урахуванням підвищень, фактичного обсягу педагогічної роботи, доплат та надбавок. Встановлена при тарифікації заробітна плата виплачується щомісячно незалежно від кількості тижнів і робочих днів у різні місяці року.

Доплата за роботу в інклюзивному класі встановлюється педагогічним працівникам, які працюють в інклюзивному класі, як й інші доплати – при тарифікації. При цьому тарифікаційні списки повинні містити інформацію про кількість інклюзивних класів у закладі, кількість годин навантаження кожного працівника в такому класі та розмір встановленої доплати за роботу в інклюзивному класі.

У разі, якщо через хворобу чи з інших причин протягом деякого часу в класі відсутні особи (особа) з особливими освітніми потребами, зазначене не впливає на розмір виплати доплати педагогічним працівникам за роботу в інклюзивному класі.

Якщо ж в індивідуальній програмі розвитку особи з особливими освітніми потребами за висновками інклюзивно-ресурсного центру із навчального плану учня вилучені деякі навчальні предмети, тобто протягом навчального року особа з особливими освітніми потребами не буде відвідувати такі заняття, то вважаємо, що при складанні тарифікаційних списків вчителям, які викладають у цьому інклюзивному класі навчальні предмети, які особа з особливими освітніми потребами не відвідує, не встановлюється доплата за роботу в інклюзивному класі за умови відсутності інших осіб з особливими освітніми потребами у цьому класі.

Заступник 

С. Даниленко

Коментарі до матеріалу