Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Що треба знати ОМС при прийнятті рішень про встановлення вартості проїзду?

06.12.2021

Державна регуляторна служба України підготувала для органів місцевого самоврядування роз’яснення щодо необхідності реалізації регуляторних процедур при прийнятті рішень про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом.

Так, в роз’ясненнях наголошується, що  рішення ОМС, якими встановлюються тарифи на міські пасажирські перевезення, у розумінні статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» є регуляторними актами, а їх прийняття потребує реалізації передбачених Законом процедур.

Зазначене неодноразово підтверджено судовою практикою, яка засвідчила, що суди різних інстанцій, а також Верховний Суд, приймають ухвали та постанови, якими визнають регуляторними актами рішення органів місцевого самоврядування про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування, у тому числі рішення про встановлення тарифів для визначеного кола перевізників та навіть для індивідуально визначеного перевізника.


Роз’яснення
щодо необхідності реалізації регуляторних процедур при прийнятті рішень про встановлення тарифів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом

Державна регуляторна служба України звертає увагу, що рішення органів місцевого самоврядування, якими встановлюються тарифи на міські пасажирські перевезення, у розумінні статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) є регуляторними актами, а їх прийняття потребує реалізації передбачених Законом процедур.

Зазначене неодноразово підтверджено судовою практикою, яка засвідчила, що суди різних інстанцій, а також Верховний Суд, приймають ухвали та постанови, якими визнають регуляторними актами рішення органів місцевого самоврядування про встановлення тарифів на перевезення пасажирів на міських маршрутах загального користування, у тому числі рішення про встановлення тарифів для визначеного кола перевізників та навіть для індивідуально визначеного перевізника.

У постановах Верховний Суд зазначає, що за своєю правовою природою рішення про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів є регуляторними актами, якими змінюються норми права, оскільки вони розраховані на неодноразове застосування і щодо невизначеного кола осіб.

Необхідно враховувати, що відповідно до статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» судові рішення, що набрали законної сили, є обов’язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об’єднаннями на всій території України.

З метою уникнення випадків скасування таких рішень у судовому порядку через порушення вимог Закону органи місцевого самоврядування повинні забезпечити, зокрема, планування діяльності з підготовки проектів регуляторних актів, підготовку аналізу регуляторного впливу проекту регуляторного акта, оприлюднення проекту та аналізу регуляторного впливу до нього з метою одержання зауважень та пропозицій від фізичних, юридичних осіб, їх об’єднань.

Невідповідність регуляторного акта принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та невиконання регуляторним органом зазначених вище обов’язкових процедур під час його прийняття може бути підставою для скасування такого регуляторного акта, в тому числі у судовому порядку.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.02.2025
Відпустки без збереження заробітної плати в період дії воєнного стану
Посадовці управління інспекційної діяльності у Запорізькій області провели інформаційний семінар в одній із районних адміністрацій Запоріжжя.  Серед ключових питань було надання відпусток без збереження заробітної плати. Інспектори роз’яснили, що, відповідно до статті 12 Закону України &...
25.02.2025
Лист МОУ: Щодо правомірності відмови військовослужбовцям у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛИСТ від 20.02.2025 р. № 220/13/ВихЗПІ/152 У відповідь на Ваш запит на публічну інформацію щодо правомірності відмови у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою. Щодо ...
18.03.2025
Щодо обов'язку роботодавця зберігати трудові книжки працівників
Влаштувалася нещодавно на роботу і хочу, щоб моя трудова книжка зберігалася у роботодавця, написала про це заяву. Однак роботодавець відповів, що трудова книжка має зберігатися у працівника, бо його може бути оштрафовано за порушення правил зберігання трудових книжок. Чи може роботодавець на підстав...
Нове
15.05.2025
Чи зараховується до трудового стажу період військової служби?
Так, Міністерство оборони України та інші силові структури та відомства сплачують за строковиків та контрактників страхові внески. Таким чином страховий стаж зараховується особам, які перебувають на строковій альтернативній (невійськовій) службі, на фронті або беруть участь у бойових діях, служать у...
15.05.2025
Люди з інвалідністю: хто має пройти повторний огляд з квітня 2025 року
В Україні впроваджено нову систему оцінювання повсякденного функціонування особи — це сучасний підхід, який дозволяє чесно і комплексно визначити, як стан здоров’я впливає на життя людини. Така оцінка є необхідною для продовження або перегляду статусу інвалідності, а також для призначен...
15.05.2025
Справедлива оплата праці в освіті – запорука розвитку суспільства і держави
12 травня 2025 року в Київському національному університеті імені Тараса Шевченка відбувся круглий стіл на тему: «Справедлива оплата праці в освіті – запорука розвитку суспільства і держави». Захід ініційовано Профспілкою працівників освіти і науки України з метою обговорення суча...