Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Бухгалтерський облік робіт з утеплення будівель

29.04.2021

Класифікація робіт з утеплення (поліпшення чи утримання) — це питання організації бухобліку суб’єкта держсектору. І приймати остаточне рішення є компетенцією виключно керівника установи, а не будь-кого іншого. 


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ від 19.05.2020 р. № 35210-01-10/14756 

(витяг)

Міністерство фінансів України розглянуло звернення щодо деяких питань з бухгалтерського обліку і фінансової звітності та в межах компетенції повідомляє.

Методологічні засади відображення в бухгалтерському обліку витрат на поліпшення і утримання об’єкта основних засобів визначені розділом III Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 р. № 1202.

Відповідно до Методичних рекомендацій з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектору, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 р. № 11, рішення про характер і ознаки здійснюваних суб’єктом державного сектору робіт, тобто, чи спрямовані вони на підвищення техніко-економічних можливостей (модернізація, модифікація, добудова, дообладнання, реконструкція тощо) об’єкта, що приведе у майбутньому до збільшення економічних вигід, чи здійснюються вони для підтримання об’єкта в придатному для використання стані та одержання первісно визначеної суми майбутніх економічних вигід від його використання, приймається керівником суб’єкта державного сектору з урахуванням результатів аналізу існуючої ситуації та суттєвості таких витрат.

Приймання закінчених робіт з ремонту і поліпшення основних засобів (модернізація, добудова, реконструкція тощо) оформлюється відповідним первинним документом.

Типові форми з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядок їх складання затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 р. № 818.

Для оформлення господарських операцій з приймання основних засобів після ремонту, реконструкції та модернізації застосовується Акт приймання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих основних засобів.

Зміни в характеристиці об’єкта основних засобів, пов’язані з його реконструкцією чи модернізацією тощо, вносяться до відповідного розділу акта, інвентарної картки обліку об’єкта основних засобів, технічної документації об’єкта основних засобів тощо.

Питання організації бухгалтерського обліку суб’єкта державного сектору, зокрема щодо прийняття керівником цього суб’єкта відповідного рішення про відображення витрат на утеплення будівлі в складі витрат на утримання об’єкта чи збільшення його вартості, не належить до компетенції Мінфіну.

Заступник Міністра 
С. Воробей

Коментарі до матеріалу
Популярне
25.02.2025
Лист МОУ: Щодо правомірності відмови військовослужбовцям у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою
МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЛИСТ від 20.02.2025 р. № 220/13/ВихЗПІ/152 У відповідь на Ваш запит на публічну інформацію щодо правомірності відмови у виплаті додаткової винагороди у розмірі 100000 грн та матеріальної допомоги у зв'язку з отриманою травмою. Щодо ...
18.03.2025
Щодо обов'язку роботодавця зберігати трудові книжки працівників
Влаштувалася нещодавно на роботу і хочу, щоб моя трудова книжка зберігалася у роботодавця, написала про це заяву. Однак роботодавець відповів, що трудова книжка має зберігатися у працівника, бо його може бути оштрафовано за порушення правил зберігання трудових книжок. Чи може роботодавець на підстав...
12.03.2025
Лист Мінекономіки: Щодо розрахунку середньої заробітної плати
Лист Мінекономіки від 07.03.2025 № 2704-25/20968-01 щодо розрахунку середньої заробітної плати
Нове
22.05.2025
Допомога на поховання в разі смерті застрахованої особи, а також членів сім’ї, які перебували на її утриманні
Допомога на поховання надається в разі смерті застрахованої особи або членів сім’ї, які перебували на її утриманні (ч. 1 ст. 20 Закону України від 23.09.1999 № 1105-XIV «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування»): дружини (чоловіка); дітей, братів, сестер та...
22.05.2025
Коли виникає право на відпустку
Кожен, хто працює, має право на відпочинок. Відповідно до статті 2 Закону України «Про відпустки» право на відпустки мають громадяни України, які перебувають у трудових відносинах з підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої нале...
22.05.2025
Електронні трудові книжки
Вже не перший рік українці користуються електронними трудовими книжками. Замість паперових — електронні записи у реєстрі, доступ до яких мають як працівники, так і Пенсійний фонд. Такий формат обліку був впровадженний з набранням чинності 10 червня 2021 року Закону України №1217-IX «Про ...