Облік грантів та субвенцій
Із цієї консультації ви дізнаєтесь, як відобразити в бухгалтерському обліку операції з отримання грантів та субвенцій.
Поняття грантів та субвенцій
Гранти (від англ. grant – дар, пожертвування) – грошові або інші засоби, що передаються громадянами та юридичними особами (у т. ч. іноземними), а також міжнародними організаціями для проведення конкретних наукових досліджень, розробки законопроектів, підготовки кадрів та інших цілей на умовах, передбачених грантодавцем. Гранти надаються безкоштовно і без повернення.
Отже, грант – це кошти, що надаються на безповоротній основі некомерційним організаціям або фізичним особам на реалізацію соціальних проектів, благодійних програм, проведення досліджень, навчання, на інші суспільно корисні цілі з наступним звітом про їх використання та результати зміни ситуації.
Субвенція (від лат. subvenio – приходжу на до-помогу) – це форма грошової допомоги місцевим бюджетам із державного, призначена для конкретно визначеної цілі/цілей.
Трансферт (субвенція) є дотацією місцевим бюджетам із держбюджету (ст. 96 Бюджетного кодексу, далі – БК).
Відображення в обліку
Приклад 1
Отримання грантів ЗВО на розвиток освітніх програм
Заклад освіти (неплатник ПДВ) отримав грант від фонду Європейського Союзу на розвиток освітніх програм для молоді в сумі 30 500 грн. Грант було надано під розроблену програму, яка передбачала проведення освітніх семінарів викладачами закладу. Грантові кошти використано на оплату праці залучених працівників у вигляді доплат.
В обліку ці операції відображаються так:
(грн)
№ |
Зміст операції |
Первинні |
№ МО* |
Бухгалтерський облік |
||
Дт |
Кт |
Сума |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Отримано грантові кошти |
Виписка з |
3, 14 |
2313 |
7511 |
30 500 |
2 |
Нараховано грантові кошти для оплати праці працівників |
Розрахунково-платіжна |
5 |
8511 |
6511 |
25 000 |
3 |
Утримано із зарплати працівників: – ПДФО (18 %) |
|
|
|
||
– ВЗ (1,5 %) |
6511 |
6311.2 |
375 |
|||
4 |
Нараховано ЄСВ на фонд оплати праці працівників (22 %) |
8511 |
6313 |
5 500 |
||
5 |
Перераховано кошти на картковий рахунок працівникам |
Виписка з |
3, 5 |
6511 |
2313 |
20 125 |
6 |
Перераховано кошти до бюджету: – ПДФО |
|
2313 |
|
||
– ВЗ |
6311.2 |
375 |
||||
– ЄСВ |
6313 |
5 500 |
||||
7 |
Наприкінці звітного періоду закрито рахунки доходів і витрат на фінансовий результат |
Бухгалтерська |
17 |
7511 |
5511 |
30 500 |
5511 |
8511 |
30 500 |
||||
* МО – меморіальний ордер.** Затверджена наказом Держкомстату від 05.12.2008 № 489. |
_________
Облікові фішки
Грантові кошти зараховуються на спеціальний рахунок в органах ДКС за кодом класифікації доходів бюджету 25020100 «Благодійні внески, гранти та дарунки» та надходять на субрахунок 7511 «Доходи за необмінними операціями». Такі кошти слід обліковувати на субрахунку 2313 «Реєстраційні рахунки», до якого варто відкрити окремий аналітичний рахунок.
Після надходження бюджетних коштів на реєстраційні рахунки розпорядники бюджетних коштів вносять у встановленому порядку зміни до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями відповідно до Інструкціїї, затвердженої наказом Мінфіну від 28.01.2002 № 57. Нарахування коштів на оплату праці здійснюється на субрахунку 8511 «Витрати за необмінними операціями».
Приклад 2
Отримання закладом освіти субвенції з держбюджету на оплату послуг (крім комунальних)
Заклад освіти (неплатник ПДВ) отримав субвенцію з держбюджету в сумі 20 000 грн на проведення заходів із підвищення кваліфікації освітніх працівників. Для цього було залучено сторонню організацію, оплата послуг якої здійснювалася за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».
Ці операції в обліку відображаються так:
(грн)
№ |
Зміст операції |
Первинні |
№ МО |
Бухгалтерський облік |
||
Дт |
Кт |
Сума |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Облік у розпорядника коштів держбюджету |
||||||
1 |
Отримано асигнування для перерахування трансферту |
Виписка з |
3 |
2314 |
7512 |
20 000 |
2 |
Перераховано трансферт до місцевого бюджету |
8511 |
2314 |
20 000 |
||
3 |
Наприкінці звітного періоду закрито рахунок: – доходів |
Бухгалтерська довідка |
17 |
|
|
|
– витрат |
5511 |
8511 |
20 000 |
|||
Облік в отримувача субвенції |
||||||
1 |
Отримано трансферт для оплати послуг сторонньої організації |
Виписка з |
3 |
2313 |
7011 |
20 000 |
2 |
Отримано освітні послуги сторонньої організації |
Акт приймання-передачі |
6 |
8013 |
6415 |
20 000 |
3 |
Оплачено отримані послуги за рахунок трансферту |
Виписка з |
2, 6 |
6415 |
2313 |
20 000 |
4 |
Закрито наприкінці звітного періоду рахунок: – доходів |
Бухгалтерська |
17 |
|
|
|
– витрат |
5511 |
8013 |
20 000 |
_________
Облікові фішки
На субрахунку 7512 «Трансферти» ведеться облік розпорядниками бюджетних коштів надходжень, пов’язаних із перерахуванням сум трансфертів, та коштів, отриманих для виконання цільових заходів.
Отримання субвенцій головним розпорядником місцевого бюджету від головного розпорядника держбюджету відображається на субрахунку 7011 «Бюджетні асигнування».
Приклад 3
Отримання закладом освіти субвенції з держбюджету на придбання (створення) основних засобів
Заклад освіти (неплатник ПДВ) отримав субвенцію з держбюджету від головного розпорядника бюджетних коштів у сумі 20 500 грн на будівництво футбольного поля.
До первісної вартості футбольного поля включено такі витрати:
- на вирівнювання поверхні – 5 000 грн;
- штучну траву – 8 000 грн;
- металеве огородження – 5 000 грн;
- футбольні ворота – 1 500 грн;
- транспортні витрати – 500 грн;
- інші витрати – 500 грн.
Закупівля товарів, робіт і послуг за рахунок бюджетних коштів здійснюється на умовах попередньої оплати.
Облік цих операцій ведеться так:
(грн)
№ |
Зміст операції |
Первинні |
№ МО |
Бухгалтерський |
||
Дт |
Кт |
Сума |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
1 |
Отримано кошти для будівництва футбольного поля |
Виписка |
2 |
2313 |
5411 |
20 500 |
2 |
Перераховано кошти постачальникам за роботи і складові футбольного поля шляхом попередньої оплати |
2, 4 |
2113 |
2313 |
20 500 |
|
3 |
Відображено отримані від постачальників складові футбольного поля, виконані роботи і надані виконавцями послуги |
Акт |
6 |
1311 |
6211 |
20 500 |
4 |
Проведено взаємозалік дебіторської заборгованості на суму отриманих складових футбольного поля та виконаних робіт |
Бухгалтерська довідка |
4, 6 |
6211 |
2113 |
20 500 |
5 |
Уведено в експлуатацію футбольне поле як відокремлений комплекс основних засобів |
Акт уведення |
17 |
1018 |
1311 |
20 500 |
6 |
Одночасно зроблено друге проведення (збільшено внесений капітал) |
Бухгалтерська довідка |
17 |
5411 |
5111 |
20 500 |
* Форма затверджена наказом Мінфіну від 13.09.2016 № 818. |
Коментарі до матеріалу