Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Перехід на План рахунків № 291: практичні поради закладу охорони здоров’я

07.08.2019

Медзаклади – КНП: перехідний період

Комунальне некомерційне підприємство: організація діяльності та бухоблік

Бухгалтерам закладів охорони здоров’я (далі – ЗОЗ) випали нелегкі випробування, пов’язані не лише зі зміною статусу установи, а й із переходом суб’єктів держсектору з 2017 року на новий план рахунків. І от тепер бухгалтерам реорганізованих ЗОЗ доведеться вивчати ще один план рахунків, яким користуються всі підприємства України.

Медзаклади, які взаємодіють із Національною службою здоров’я України (далі – НСЗУ), не є отримувачами бюджетних коштів. Так, у листі ДКС від 25.09.15 р. № 14-08/868-23932 роз’яснюється, що першою ознакою одержувача бюджетних коштів є включення такої особи до мережі одержувачів і розпорядників бюджетних коштів. Заклади первинної медичної допомоги, які уклали з НСЗУ договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій відповідно до постанови КМУ від 25.04.18 р. № 410, не мають такої ознаки.

Тобто за договорами з НСЗУ заклади первинки фактично надають послуги, отримуючи за них плату. Оскільки фінансування від НСЗУ є коштами за надання послуг із медичного обслуговування, стосовно цих коштів не треба ні дотримуватися цільового використання, ні подавати звітність, як це роблять одержувачі бюджетних коштів.

Як передбачено ст. 8 Закону від 16.07.99 р. № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996), питання організації бухобліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або вповноваженого органу (посадової особи) згідно із законодавством та установчими документами. Відповідальність за організацію бухобліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом установленого строку, але не менше трьох років, несе власник (власники) або вповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали