Особливості обліку вибуття об’єктів основних засобів
Нормативні документи:
- Наказ Мінфіну від 13.09.16 р. № 818 «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектора та Порядку їх складання» (далі – Наказ № 818);
- Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектора, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11 (далі – Наказ № 11, Методрекомендації № 11);
- НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», затверджене наказом Мінфіну від 12.10.10 р. № 1202;
- 12 План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 31.12.13 р. № 1203 (далі – План рахунків № 1203).
Прийняті скорочення:
- НА – необоротні активи;
- ОЗ – основні засоби;
- НМА – необоротні матеріальні активи;
- МНМА – малоцiнні необоротні матеріальні активи.
Механізм вибуття та списання об’єктів державної власності, у тому числі об’єктів незавершеного будівництва, ОЗ та інших НМА регулюється НП(С)БОДС 121 «Основні засоби», Методрекомендаціями № 11, Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.07 р. № 1314 (далі – Порядок № 1314), та аналогічними документами, затвердженими рішеннями місцевих органів місцевого самоврядування.
Згідно з НП(С)БОДС 121 «Основні засоби» та Методрекомендаціями № 11 визнання об’єкта ОЗ активом суб’єкта держсектора припиняється у разі його ліквідації, вибуття внаслідок продажу, передачі без оплати, нестачі або невідповідності критеріям визнання активом.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року