Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Незавершені капітальні інвестиції

05.08.2016

Нормативна база:

  • Методрекомендації з обліку ОЗ – Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб'єктів державного сектора, затверджені наказом Мінфіну від 23.01.15 р. № 11;
  • Інструкція № 333 – Інструкція щодо застосування економічної класифікації витрат бюджету, затверджена наказом Мінфіну від 12.03.12 р. № 333;
  • План рахунків – План рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затверджений наказом Мінфіну від 26.06.13 р. № 611;
  • Типова кореспонденція – Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом і зобов'язаннями, наведена в додатку 2 до Плану рахунків.

Витрати на будівництво, виготовлення, придбання та поліпшення об’єктів основних засобів (далі – ОЗ) із початку та до закінчення зазначених робіт і введення об’єктів в експлуатацію визнаються незавершеними капітальними інвестиціями (далі – НКІ). Таке визначення міститься в п. 1 розд. IX Методичних рекомендацій з обліку ОЗ. Як відображаються в обліку не введені в експлуатацію ОЗ, ви дізнаєтесь із цієї консультації.

Порядок відображення в обліку

Об’єкт ОЗ може бути визнаний активом тільки після його введення в експлуатацію, тобто коли буде встановлена його первісна вартість і з’явиться можливість отримання економічної вигоди від використання активу.

У п. 1 розд. ІХ Методрекоментацій з обліку ОЗ визначено, що до моменту введення в експлуатацію облік активів, що надійшли, і пов’язаних із ними витрат ведеться в складі НКІ, отже, обліковуються на субрахунках рахунка 14:

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.11.2025
Коли роботодавець повинен оплатити проїзд працівнику-студенту
Розглянемо, за яких умов працівник, що навчається без відриву від виробництва, може отримати відшкодування вартості проїзду до навчального закладу і назад. Працівники, які успішно навчаються без відриву від виробництва у закладах вищої освіти з вечірньою та заочною формами навчання, мають право на д...
Нове
27.11.2025
Коли роботодавець повинен оплатити проїзд працівнику-студенту
Розглянемо, за яких умов працівник, що навчається без відриву від виробництва, може отримати відшкодування вартості проїзду до навчального закладу і назад. Працівники, які успішно навчаються без відриву від виробництва у закладах вищої освіти з вечірньою та заочною формами навчання, мають право на д...
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
Кращі матеріали