Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Готуємося до запровадження нової методології бухобліку

21.11.2016

У цій консультації ви дізнаєтесь про нові нормативні документи, які регулюють питання бухгалтерського обліку бюджетних установ та запроваджуються з 01.01.17 р: Національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі (далі – НП(С)БОДС); План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затверджений наказом Мінфіну від 31.01.13 р. № 1203 (далі – План рахунків).

Протягом останніх 10 років в Україні здійснюються заходи щодо реформування бухобліку в держсекторі в рамках Стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007–2015 роки, затвердженої постановою КМУ від 16.01.07 р. № 34, та Стратегії розвитку системи управління державними фінансами, схваленої розпорядженням КМУ від 01.08.13 г. № 774-р.

Для досягнення поставленої мети насамперед передбачалось:

  • розробити та запровадити НП(С)БОДС з урахуванням вимог міжнародних стандартів (МСБОДС);
  • створити єдиний план рахунків бухобліку в держсекторі, гармонізований із бюджетною класифікацією, яка відповідає статистиці державних фінансів 2001 року (GFS 2001);
  • удосконалити методи складання та консолідації звітності з використанням сучасних інформаційних систем.

Звичайно, усі ці заходи неможливо було здійснити без удосконалення законодавства та прийняття низки нових нормативно-правових актів.

Відповідно до Плану-графіка затвердження НП(С)БОДС протягом 2009–2012 років було розроблено та затверджено Мінфіном 19 НП(С)БОДС, гармонізованих із міжнародними стандартами.

Повна версія доступна тільки передплатникам
Підпишіться на онлайн сервіси для бухгалтерів та кадровиків Uteka. Отримайте повний доступ бібліотеки безпечних рішень, які роблять вашу роботу ефективнішою.
Що входить в передплату?
Готові рішення
і приклади
Миттєва активація
доступу
Можливість задати
питання експерту
Щоденні
оновлення
Доступ до ексклюзивних
матеріалів
Відкритий архів
матеріалів c 2015 року
Статті за темою
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
Популярне
30.09.2025
Продаж землі без торгів: алгоритм дій для органів місцевого самоврядування
У статті розповімо, як органам місцевого самоврядування уникнути типових помилок у процесі підготовки рішень і договорів купівлі-продажу земельних ділянок без проведення земельних торгів. Органи місцевого самоврядування можуть отримати додаткові надходження до місцевих бюджетів від продажу земельних...
18.09.2025
Особливості фінансування комунального підприємства в перехідний період
Зі статті дізнаєтеся, які форми та умови надання фінансової підтримки комунальним підприємствам передбачає законодавство після скасування Господарського кодексу. Фінансовий план є основним плановим документом для комунального підприємства (далі – КП), який визначає джерела фінансування та напр...
27.08.2025
Поповнення статутного капіталу комунального підприємства: юридичні аспекти
У статті розглянуто особливості та законодавчі вимоги щодо процедури поповнення статутного капіталу. Для більш ефективної роботи комунальних підприємств органи місцевого самоврядування (далі – ОМС), які є їхніми засновниками, мають право ухвалювати рішення про поповнення статутного капіталу. Ц...
Нове
23.10.2025
Інвентаризація коштів
Як провести інвентаризацію готівки на підприємстві? У статті розглянемо порядок організації перевірки та оформлення її результатів, дії в разі зміни матеріально відповідальної особи та відображення отриманих результатів в обліку. Підприємства, які здійснюють готівкові розрахунки, повинні проводити...
23.10.2025
Особливості інвентаризації у період воєнного стану
Чи є якісь особливості проведення інвентаризації в умовах воєнного стану? Чи можна взагалі її не проводити? Відповіді на ці запитання – у нашій статті. Проведення річної інвентаризації перед складанням фінзвітності – обов’язок. Не є винятком із цього правила інвентаризація під час ...
24.07.2025
Списання об’єктів державної власності: зміни в порядку
У статті розглянуто новації та особливості процедури списання об’єктів державної власності. У поточному році уряд уніс низку змін до механізму списання основних засобів. Як змінився порядок списання, які документи потрібно подавати для отримання згоди на списання, за якою формою, – про в...
Кращі матеріали