Рубрика:
Рубрики розділу:
Кредиторська заборгованість у бухобліку та фінзвітності
Дебіторська та кредиторська заборгованність: облік та списання Бухоблік за П(С)БО та МСФЗ Бюджетна установа бере на себе зобов’язання перед різними постачальниками та підрядниками щодо сплати їм коштів за надані товари, роботи, послуги. Однак не завжди виходить розрахуватися за них. Розглянем...
L Людмила Ільяш
20.08.2019 56189 0 5
Проектна заявка на грант: правила складання
Гранти як джерело додаткового фінансування Щоб узяти участь у грантовій програмі та отримати необхідні для розв’язання певної проблеми кошти, недостатньо лише знайти потрібного грантодавця. Вирішальною умовою є правильність та повнота підготовки відповідної проектної заявки згідно з вимогами г...
22.12.2018 35462 0 2
Погодинна оренда: як розрахувати суму оплати експлуатаційних послуг?
Комунальне неприбуткове підприємство з 1 лютого 2019 року орендує приміщення першого поверху 5-поверхової будівлі. Балансоутримувачем будівлі є інша бюджетна установа. Орендоване приміщення використовується погодинно – з 9.00 до 14.00. Матеріальні цінності (оргтехніка, навчальні посібники, при...
06.03.2019 1648 0 0
Поточний ремонт та його особливості
У консультації ви знайдете відповіді на запитання про те, як не припуститися помилки в разі проведення поточного ремонту та не перетнути тонку межу між поточним і капітальним ремонтом, якими документами оформлювати та відображати в бухобліку господарські операції, пов’язані із цим видом ремонт...
13.03.2019 5278 0 1
Облік орендних операцій у бюджетних установах
Практично всі бюджетні установи в процесі своєї діяльності стикаються з необхідністю орендувати будівлю, приміщення або обладнання. На сторінках нашого журналу ми неодноразово висвітлювали цю тему (див., наприклад, «Особливості оренди нерухомого майна державної та комунальної власності»,...
13.03.2019 2771 0 2
Монетизація субсидій
Ще з 1995 року громадянам України надаються субсидії для відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги (далі – ЖКП). Розглянемо останні новації в цій царині. Історія питання Право щодо призначення субсидії для відшкодування витрат на оплату ЖКП, придбання скрапленого газу, твердого та рі...
10.04.2019 1345 0 0
Відокремлені підрозділи: правовий статус
Продовжуючи розпочату в «Як створити структурний підрозділ в установі» розмову про відокремлені підрозділи, розглянемо юридичні аспекти їх утворення та діяльності. Бюджетні установи, як і інші юридичні особи, наділені правом утворювати власні відокремлені підрозділи. Незважаючи на специф...
17.04.2019 1200 0 1
Бухоблік касових операцій
Касові операції в бюджетній установі Бухоблік за П(С)БО та МСФЗ У консультації розглянемо порядок відображення руху готівки в бухгалтерському обліку, а також розкажемо, які грошові документи (документи суворого обліку) можуть зберігатися в касі. Законодавча база Головним нормативним документом, що...
17.04.2019 879 0 2
Відображення касових операцій в облікових регістрах
Касові операції в бюджетній установі У консультації розкажемо, у якому меморіальному ордері (далі – МО) відображаються касові операції та який порядок його складання. Загальні положення Відповідно до п. 2 ст. 56 Бюджетного кодексу (далі – БК) усі бюджетні установи ведуть бухоблік згідно...
17.04.2019 830 0 1
Держаудитслужба про типові порушення в діяльності вишів
Інспектування – одна із форм контролю, який здійснюється Державною аудиторською службою України (далі – Держаудитслужба) у формі ревізії та полягає у документальній і фактичній перевірці певного комплексу або окремих питань фінансово-господарської діяльності підконтрольної установи, яка ...
24.04.2019 1882 0 0
Відображення в обліку штрафів та пені
У консультації розповімо, як відображати в обліку операції з отримання та сплати штрафів та пені. Загальні положення Згідно зі ст. 56 Бюджетного кодексу (далі – БК) бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до НП(С)БОДС та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухобліку ...
24.04.2019 5847 0 1
Списання основних засобів у бюджетній установі
Із часом основні засоби втрачають своє первісне призначення з різних причин: зі спливом строку експлуатації, морального та фізичного зносу, руйнування тощо. Тому вони стають неефективними до подальшої експлуатації, і установа може прийняти рішення про їх ліквідацію. Як правильно провести процедуру с...
15.05.2019 101245 0 6
Перевірка розрахунків за комунальні послуги
У консультації розкажемо, як перевіряють контролери стан розрахунків за комунальні послуги, отримані бюджетними установами, та розглянемо найпоширені помилки, яких припускаються керівники та бухгалтери установ під час планування, фактичного споживання та оплати таких послуг. Головними документами, ...
15.05.2019 1692 0 1
Внутрішньовідомче передання основних засобів: на що звернути увагу
За рішенням міської ради один навчальний заклад передає іншому навчальному закладу (комунальні заклади однієї міської ради) основні засоби (далі – ОЗ) (швейні машинки) для обладнання кабінету технічної праці. Чи можна вважати такі операції внутрішньовідомчим переданням ОЗ? Як документально офо...
22.05.2019 5896 0 1
Субвенції та їх відображення в бухобліку
Бухоблік за П(С)БО та МСФЗ Протягом цього року Мінфін уже двічі надавав роз’яснення щодо відображення в бухобліку операцій, які здійснюються за кошти субвенцій із місцевого бюджету. У консультації ми наведемо приклади практичного застосування вказаних роз’яснень. Загальні положення Субв...
22.05.2019 3047 0 1
Усунення наслідків негоди: нюанси обліку
Ситуація: внаслідок буревію 11.03.19 р. були повалені дерева, що перебувають на балансі лікарні. Наказом по лікарні було створено комісію для актування цього факту, кількості дерев та їх видів. До керівництва ОТГ, якій підпорядковується лікарня, було направлено листа про пошкодження зелених насаджен...
22.05.2019 1495 0 0
Повернення з бюджету помилково (надлишково) сплачених коштів
Виправлення помилок в обліку та звітності: практичне керівництво У роботі бюджетних установ нерідко трапляються випадки помилкового чи надмірного перерахування коштів до відповідного бюджету. Пропонуємо розглянути правові підстави, порядок та особливості повернення таких сум на рахунки юридичних осі...
22.05.2019 1772 0 1
Суспільно корисні роботи: оформлення працівника та відображення його доходу у формі № 1ДФ
У консультації розглянемо, як оформити працівника, направленого виконавчою службою в ОМС на суспільно корисні роботи (аліментник) на строк 120 годин та з якою ознакою відобразити його дохід у податковому розрахунку за формою № 1ДФ. Загальні положення Згідно зі ст. 24 КУпАП за вчинення адміністрати...
22.05.2019 1546 4 0
Форс-мажор у договірних правовідносинах
Належне виконання взятих зобов’язань є головною вимогою для сторін у договірних правовідносинах. За їх порушення договором або законом передбачається певна відповідальність. Однак невиконання зобов’язань не завжди є умисною дією чи бездіяльністю, а може бути наслідком дії обставин непере...
05.06.2019 840 0 1
Вибуття зруйнованої будівлі
У «Списання основних засобів у бюджетній установі» ми розглянули порядок списання об’єкта основного засобу (далі – ОЗ). У цій консультації зупинимося докладніше на спорудах, що підлягають демонтажу. Ситуація: бюджетна установа оформила всі необхідні документи на списання буді...
12.06.2019 6880 0 3