Чи повинен роботодавець займатися пошуком працівників з інвалідністю для виконання нормативу
Нагадаємо, що норматив робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (далі – норматив) установлено ст. 19 Закону від 21.03.91 р. № 875-XII (далі – Закон № 875). Так, якщо за основним місцем роботи оформлено:
- від 8 до 25 працівників – роботодавець зобов'язаний прийняти на роботу одного співробітника з інвалідністю;
- більше 25 працівників – тоді норматив становить 4 % середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік.
Норматив зобов'язані виконувати всі роботодавці (як юрособи, так і фізособи-підприємці), у яких чисельність основних працівників становить не менше 8 чоловік.
Як тільки чисельність основних працівників досягне 8 чоловік, роботодавець має зареєструватися у Фонді соціального захисту інвалідів (далі – Фонд). Це потрібно зробити до 1 лютого наступного року.
Щоб відзвітувати про виконання нормативу, роботодавець повинен подати Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за формою № 10-ПI (річна) (далі – Звіт). Форма Звіту та інструкція щодо його заповнення затверджені наказом Мінпраці та соцполітики від 10.02.07 р. № 42 (далі – Наказ № 42).
Якщо роботодавець не зареєструвався у відповідному відділенні Фонду, він може зробити це безпосередньо перед поданням Звіту. Чинним законодавством відповідальності за недотримання строків реєстрації не передбачено.
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року