Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Що потрібно знати, аби захистити свої інтереси у сфері держреєстрації

Редакція

07.04.2016 230 0 1

Наприкінці минулого року в Україні відбулася реформа системи надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень і держреєстрації юридичних та фізичних осіб — підприємців. Також запроваджено дворівневу процедуру адміністративного оскарження рішень держреєстраторів. Водночас установлено вимоги до таких звернень, недотримання яких призводить до відмови в розгляді скарги. Проаналізуємо типові помилки, які не дозволяють скаржникам захистити свої інтереси.

Куди й на що можна скаржитися

Кожна особа, яка вважає, що її права у сфері державної реєстрації порушено, може звернутися до Міністерства юстиції чи його територіального органу. У разі незгоди з результатом розгляду скарги останнім — безпосередньо до Мін’юсту. Винятки становлять рішення про державну реєстрацію прав, які оскаржуються безпосередньо до Мін’юсту або суду.

Водночас скарга повинна відповідати вимогам, установленим законодавством щодо форми, змісту та підстав такого звернення, а саме — законами «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 1.07.2004 №1952-IV та «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 №755-IV. Недотримання хоча б однієї з вимог є підставою для відмови в прийнятті скарги до розгляду.

Cкарга — це письмове клопотання, яке подається на розгляд Мін’юсту щодо:

• рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);

• рішення, дії або бездіяльності територіальних органів Мін’юсту.

До територіальних органів відомства скарга може бути подана стосовно:

• рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав), дії або бездіяльності державного реєстратора;

• дії або бездіяльності суб’єктів державної реєстрації прав.

Відповідно до абз.1 ч.2 ст.34 закону №755-IV Мін’юст розглядає скарги на проведені держреєстратором реєстраційні дії (крім тих, які вчинено на підставі рішення суду), а також на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів міністерства. У свою чергу територіальний орган розглядає скарги на рішення (крім рішень, згідно з якими проведено реєстраційну дію), дії або бездіяльність держреєстратора та на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації.

Строки для звернень та розгляду

Згідно із ч.3 ст.34 закону №755-IV та ч.3 ст.37 закону №1952-IV рішення, дії або бездіяльність держреєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені впродовж 30 календарних днів з дня прийняття рішення або з моменту, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав. А рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Мін’юсту можуть бути оскаржені протягом 15 календарних днів.

Якщо розгляд та вирішення скарги потребують перевірки діяльності державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації, а також залучення скаржника чи інших осіб, Мін’юст та його територіальні органи можуть подовжити строки розгляду та вирішення скарги, повідомивши про це скаржника. При цьому загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.

Згідно з п.4 Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою КМ від 25.12.2015 №1128, скарги розглядаються у строки, встановлені ст.20 закону «Про звернення громадян», а саме — протягом одного місяця від дня їх надходження, з урахуванням особливостей, визначених законами №1952-IV та №755-IV. Строки обчислюються з моменту реєстрації скарги суб’єктом розгляду.

Сплата державного мита за подання таких скарг законами №1952-IV та №755-IV не передбачається.

Особа, яка вважає, що її права порушено, надсилає скаргу поштою або подає її безпосередньо до секретаріату Мін’юсту чи його територіальних органів.

Відповідно до ч.4 ст.34 закону №755-IV та ч.4 ст.37 закону №1952-IV днем подання скарги вважається день її фактичного отримання, а в разі надсилання поштою — дата отримання відправлення відділенням пошти. Якщо останній день строку для подання скарги припадає на вихідний або святковий, він переноситься на наступний робочий день.

Детальніше читайте за посиланням.

Джерело: http://zib.com.ua/ua/122743-scho_potr...

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали