Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Податкові зміни: що пропонують в доопрацьованому законопроекті

18.11.2020 79 0 0

В Парламенті зареєстровано доопрацьований законопроект № 4101-д «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень».

Доопрацьованим законопроектом пропонується, зокрема наступне:

  • відмінити мораторій на проведення документальних (крім документальних перевірок платників податків з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік) та фактичних перевірок;
  • відновити строки для розгляду скарг платників податків, надання індивідуальних податкових консультацій, направлення контролюючими органами запитів про надання інформації;
  • забезпечити надання компанією з управління активами декларацій з податку на прибуток підприємств за результатами діяльності по кожному інституту спільного інвестування, активами яких така компанія здійснює управління, зокрема тих, що не мають статусу юридичної особи;
  • обмежити врахування від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток 5-ма роками;
  • уточнити положення щодо оподаткування платежів, що отримують організації колективного управління в частині діяльності зі збору, розподілу та виплати правовласникам доходу від прав на підставах та в порядку, визначених Законом України «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав»;
  • з метою забезпечення прозорості і запровадження чіткого механізму реалізації заходів, спрямованих на погашення заборгованості, що утворилася на оптовому ринку електричної енергії запроваджуються положення щодо відображення у податковому законодавстві такого погашення заборгованості;
  • відстрочити сплату податку на прибуток платниками податку - виробниками «зеленої» електроенергії у частині електричної енергії, що не була оплачена;
  • визначити, що з метою оподаткування податком на додану вартість, знищення сільськогосподарських рослин, насаджень, тварин у зв'язку із форс-мажорними обставинами не є постачанням товарів, і відповідно сільськогосподарські товаровиробники на вартість знищеного у зв'язку із форс-мажорними обставинами врожаю або тварин, не нараховуватимуть податок на додану вартість як на такі, що не використовуються у господарський діяльності.;
  • визначити, що датою виникнення податкових зобов'язань з податку на додану вартість для операцій з постачання послуг для платників податку, які застосовують електронні документи, є дата складання такого електронного документу незалежно від дати накладення електронного підпису;
  • тимчасово з 1 січня 2021 року до 1 січня 2023 року знизити до 14 відсотків ставку податку на додану вартість для операцій з постачання на митній території України та/або ввезення на митну територію України у митному режимі імпорту, обладнання та комплектуючих за визначеним переліком кодів УКТ ЗЕД;
  • уточнити умови для застосування норм щодо особливостей оподаткування операцій, що здійснюються підприємствами, заснованими громадськими організаціями осіб з інвалідністю;
  • визначити, що бюджетне відшкодування податку на додану вартість може здійснюватися не тільки в рахунок погашення податкового боргу з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, а в рахунок погашення податкового боргу з інших загальнодержавних податків, визначених у статті 9 Податкового кодексу України;
  • приведення у відповідність кодів товарів УКТ ЗЕД до нової редакції Митного тарифу України;
  • уточнити процедури оскарження платниками рішень контролюючих органів по питанням, пов'язаним із зупиненням реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;
  • звільнити від оподаткування сум безнадійного податкового боргу та іншого податкового боргу, а також недоїмки з єдиного внеску, які списані контролюючим органом фізичній особі - платнику.
  • усунути дискримінацію по відношенню до учасників АТО та ООС, та надання можливості зазначеною категорією платників отримувати податкову соціальну пільгу на рівні з іншими учасниками бойових дій.
  • зменшити мінімальний розмір площі сільськогосподарських угідь та або/ земель водного фонду з двох гектарів до 1,05 гектарів для фізичних осіб - платників єдиного податку четвертої групи.
  • пролонгувати строк списання заборгованості із єдиного внеску фізичним особам - підприємцям, які не здійснюють підприємницьку діяльність, строком до 1 березня 2021 року;
  • врегулювати питання списання заборгованості із єдиного внеску фізичним особам - підприємцям, які припинили підприємницьку діяльність до 3 червня 2020 року;
  • врегулювати питання сплати єдиного соціального внеску особами, які отримують заробітну плату за основним місцем роботи та одночасно отримують дохід (прибуток) від здійснення підприємницької або незалежної професійної діяльності;

індексація ставок акцизного податку на алкогольні напої, екологічного податку та рентної плати:

  • ставки акцизного податку на алкогольні напої, екологічного податку (крім ставок екологічного податку за викиди двоокису вуглецю та за скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти) та рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін на 2020 рік збільшені на 11,6%;
  • ставки рентної плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, рентної плати за спеціальне використання води та рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів з урахуванням прогнозного індексу цін виробників промислової продукції на 2020 рік збільшені на 12,0 %;
  • включення, для цілей оподаткування, тютюнових виробів для електричного нагрівання до визначення поняття «тютюнові вироби»;
  • відновлення введення штрафних санкцій за несвоєчасну передоплату акцизного податку з тютюнових виробів (на 15 день після отримання марок акцизного податку);
  • доповнення визначення «середньозважена роздрібна ціна продажу сигарет» словосполученням «з урахуванням всіх податків»;
  • запровадження перехідного періоду для включення палив, які залучені до підакцизних з 23.05.2020, до системи СЕАРП та СЕ, та нових суб'єктів, які здійснюють виробництво та обіг таких товарів; виправлення технічних помилок в системі СЕАРП та СЕ;
  • усунення неузгодженості законодавства щодо ліцензування обігу пального із законодавством про працю. Виключення з переліку документів, які подає суб'єкт господарювання для отримання ліцензії на право торгівлі або зберігання пального, дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки і заміна його на будь - який документ, що надає право на виконання робіт підвищеної небезпеки;
  • підвищити з 01 січня 2021 року ставку екологічного податку за викиди двоокису вуглецю (СО2) з 10,00 грн/т до 30 грн/тонну та передбачити поетапне підвищення ставки до рівня 30 грн/тонну у 2024 році (щорічне підвищення на 5 грн/тонну);
  • ставки екологічного податку за скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти з 01 січня 2021 року збільшити в 2 рази та передбачити їх підвищення у 10 разів у 2029 році (поступово).
  • диференціацію ставок рентної плати за спеціальне використання поверхневих вод встановити в залежності від районів річкових басейнів замість басейнів річок.
  • зменшення ставки акцизного податку на відходи тютюнової сировини;
  • посилення контролю за використанням обладнання та сировини для промислового виробництва тютюнових виробів;
  • скасування рентної плати за використання лісових ресурсів та перенесення її до складу земельного податку, що значно спрощує адміністрування;
  • доповнити перелік документів необхідних для отримання ліцензій на пальне декларацією відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці;
  • виокремити в окремий пункт порядок маркування пива, а також сидру і перрі (без додавання спирту), які реалізуються в Україні;
  • не застосовувати до розливу сидру і перрі (без додання спирту), встановлені обмеження щодо використання спеціальної тари для розливу алкогольних напоїв.
  • скасування ліцензії у разі несплати або сплати у неповному обсязі рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;
  • зменшити поріг середньоринкової вартості легкових автомобілів, які є об'єктом оподаткування транспортним податком, з 375 до 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня податкового (звітного) року;
  • врегулювати питання сплати єдиного соціального внеску, частини чистого прибутку, дивідендів у разі використання єдиного рахунку;
  • врегулювати питання сплати збору на обов'язкове пенсійне страхування суб'єктами, що здійснюють торгівлю ювелірними та побутовими виробами з дорогоцінних металів;
  • розширити повноваження контролюючих органів щодо отримання інформації щодо банківських рахунків платників податків.

iportal.rada.gov.ua

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали