Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Щодо внесених змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель"

Роз'яснення Мінекономрозвитку від 05.10.2015 N 3302-05/32894-06

Щодо внесених змін до Закону України 
"Про здійснення державних закупівель"

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України у зв'язку із набранням чинності 30.09.2015 Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції" від 15.09.2015 N 679-VIII, яким внесено низку змін до Закону України "Про здійснення державних закупівель" (далі - Закон) та Закону України "Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності" (далі - Закон про особливості), повідомляє.

Щодо завершення процедур закупівель

Відповідно до частини третьої статті 10 Закону процедури закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу згідно з частиною першою цієї статті.

Отже, початком процедури закупівлі е оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу.

Відповідно до пункту 1 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції" цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, крім абзаців третього та четвертого підпункту 11 пункту 1 розділу І цього Закону, які набирають чинності з моменту початку функціонування Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення

Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормагивно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Разом з цим відповідно до рішення Конституційного Суду України від 09.02.1999 N 1-рп/99 надання зворотної дії в часі нормативно-правовим актам може бути передбачено шляхом прямої вказівки про це в законі або в іншому нормативно- правовому акті.

З огляду на викладене та ураховуючи, що така вказівка у Законі України "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції" відсутня, процедури закупівлі товарів, робіт і послуг, розпочаті до набрання чинності цього Закону, завершуються відповідно до порядку, що діяв до дня набрання ним чинності.

Щодо змін, внесених до Закону та Закону про особливості

Інформуємо, що Законом України "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції" внесено зокрема такі зміни до Закону та Закону про особливості:

  • розширено поняття замовника та генерального замовника;
  • змінено поняття замовника та сферу застосування Закону про особливості;
  • підвищено вартісні межі закупівлі для товарів, робіт і послуг та виключено необхідність розрахунку таких меж без урахування податку на додану вартість;
  • змінено вартісні межі для оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі та про результати процедури закупівлі англійською мовою та строк подання пропозицій конкурсних торгів;
  • встановлено види забезпечення пропозиції конкурсних торгів та договору про закупівлю;
  • відмінено необхідність оприлюднення на власних сайтах та надсилання до органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів або обслуговуючого банку річного плану закупівель та змін до нього;
  • спрощено перевірку наявності проведеної процедури закупівлі для здійснення оплати за договором про закупівлю центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів;
  • здійснення моніторингу закупівель покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю;
  • передбачено можливість внесення змін до запиту цінових пропозицій;
  • запроваджено необхідність відображення поіменного голосування членів комітету з конкурсних торгів з кожного питання у протоколах засідань;
  • змінено перелік випадків для відмови в участі у процедурах закупівлі;
  • обмежено право замовника вимагати інформацію, що міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним;
  • змінено порядок оскарження процедур закупівель;
  • запроваджено необхідність опису замовником формальних (несуттєвих) помилок у документації конкурсних торгів;
  • запроваджено обов'язок замовника демонструвати зміст документа, що містить інформацію про ціну, наявність чи відсутність усіх необхідних документів, передбачених документацією конкурсних торгів під час процедури розкриття на вимогу присутніх учасників або їх уповноважених представників, а також представників засобів масової інформації та уповноважених представники громадських об'єднань;
  • запроваджено обов'язок замовника у випадках відхилення пропозиції конкурсних торгів учасника або не визначення пропозиції конкурсних торгів учасника найбільш економічно вигідною надавати такому учаснику у разі його звернення додаткову інформацію;
  • доповнено підстави для застосування переговорної процедури закупівлі та розширено випадки відміни такої процедури;
  • доповнено випадки зміни істотних умов договору про закупівлю.

Також Мінекономрозвитку звертає увагу суб'єктів сфери державних закупівель, що пунктом 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції" встановлено Кабінету Міністрів України у тримісячний строк з дня на набрання чинності цим Законом, зокрема привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом; забезпечити приведення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Тому, до приведення у відповідність нормативно-правових актів, такі акти можуть застосовуватись в частині, що не суперечить Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у сфері державних закупівель щодо приведення їх у відповідність із міжнародними стандартами та вжиття заходів з подолання корупції".

 

Директор департаменту 
регулювання державних закупівель  Олександр СТАРОДУБЦЕВ

Джерело: http://www.ua-tenders.com/legislation...

 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали