Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Отримання центром первинної медико-санітарної допомоги фінансування від НСЗУ

16.11.2020 91 0 0

Отримання таких коштів та процентів не призведе до порушення вимог, установлених п. 133.4 ст. 133 ПКУ, та відповідно нарахування та сплати податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств за умови, що такі кошти спрямовуються такою неприбутковою організацією винятково на фінансування витрат при здійсненні своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 07.10.2020 р. № 4144/ІПК/99-00-05-05-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо окремих питань оподаткування доходів комунального закладу охорони здоров’я, що включений до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах повноважень повідомляє.

Згідно із розглянутим запитом комунальне некомерційне підприємство, що є центром первинної медико-санітарної допомоги та внесене до Реєстру, відповідно до договору з Національною службою здоров’я України (далі – НСЗУ) про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій отримує кошти на підставі звіту про обсяг медичних послуг, пов’язаних з первинною медичною допомогою.

У заявника виникли питання щодо оподаткування податком на прибуток підприємств таких отриманих коштів, а також процентів від розміщення залишку невикористаних коштів на депозитному рахунку у банку. 

Порядок реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 05 лютого 2020 року № 65 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 65), визначає особливості реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2020 році.

НСЗУ в межах програми медичних гарантій укладає договори про медичне обслуговування населення щодо надання медичних послуг за програмою медичних гарантій, крім медичних послуг, включених до переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров'я та вищих медичних навчальних закладах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 вересня 1996 року № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних і комунальних закладах охорони здоров'я та вищих медичних навчальних закладах» (ЗП України, 1996 р., № 18, ст. 501; Офіційний вісник України, 2016 р., № 77, ст. 2567) (крім випадку, визначеного пунктом 40 розділу I цього переліку), та медичних послуг, фінансування яких здійснюється за рахунок інших програм державного бюджету (п. 6 Порядку № 65).

Пунктом 7 Порядку № 65 встановлено, що НСЗУ оплачує надані медичні послуги згідно з тарифами та коригувальними коефіцієнтами, визначеними в цьому Порядку, на підставі звітів про медичні послуги, що складаються в порядку, передбаченому Типовою формою договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 410 «Про договори про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 45, ст. 1570; 2020 р., № 2, ст. 59), відповідно до укладеного договору в межах бюджетних асигнувань, визначених у плані асигнувань на відповідний період за відповідним напрямом. Вимагати та отримувати оплату від пацієнтів або їх представників за такі медичні послуги забороняється.

Пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу встановлено, що не є платниками податку на прибуток підприємств неприбуткові підприємства, установи та організації у порядку та на умовах, встановлених цим пунктом.

Згідно з п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 Кодексу неприбутковим підприємством, установою та організацією для цілей оподаткування податком на прибуток підприємств є підприємство, установа та організація (далі – неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:

  • утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
  • установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників у розумінні Цивільного кодексу України), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу;

установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду, іншим юридичним особам, що здійснюють недержавне пенсійне забезпечення відповідно до закону (для недержавних пенсійних фондів), або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).

Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків та житлово-будівельні кооперативи;

внесена контролюючим органом до Реєстру.

Доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (абз. перший п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Перелік організацій та інших юридичних осіб, які можуть бути віднесені до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу і не є платниками податку, встановлено п.п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Отже, отримання центром первинної медико-санітарної допомоги, внесеним до Реєстру, коштів в рамках статутної діяльності від НСЗУ як фінансування за Порядком № 65, а також процентів від розміщення залишку невикористаних коштів на депозитному рахунку у банку не призведе до порушення вимог, встановлених пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу, та відповідно нарахування та сплати податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств за умови, що такі кошти спрямовуються такою неприбутковою організацією виключно на фінансування витрат при здійсненні своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.

У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, встановлених    пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу, така організація підлягає виключенню з Реєстру з визначенням податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств відповідно до підпунктів 133.4.3 та 133.4.4 п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали