Претензійний порядок стягнення боргу з контрагента
Читайте за темою:
Порядок стягнення та облік списання боргів
Договірні відносини є основою господарської діяльності. На жаль, нерідко контрагенти не виконують або неналежним чином виконують умови укладених договорів. Як правильно скласти претензію контрагенту-порушнику, щоб не звертатися відразу до суду, і як скласти відповідь на отриману претензію, розповімо в цій консультації.
Відповідно до ч. 2 ст. 222 ЦК суб’єкт господарювання (далі – СГ), чиї права або законні інтереси порушено в процесі провадження господарської діяльності, має право звернутися до сторони – порушника таких прав або інтересів із письмовою претензією (вимогою про добровільне врегулювання спору між сторонами, наприклад сплати боргу, що виник унаслідок невиконання умов договору, і т. д.).
При виборі способу врегулювання спору правомірно виникає запитання: а чи потрібно направляти претензію, може, краще відразу звернутися до суду? Претензійний порядок урегулювання спорів між контрагентами зручний для СГ, оскільки:
- при зверненні до суду позивачеві доведеться сплатити судовий збір (порядок сплати встановлено Законом від 08.07.11 р. № 3674-VI);
- строки вирішення спору в претензійному порядку більш короткі, ніж при судовому розгляді (про строки див. нижче).
Повна версія доступна тільки передплатникам
Отримайте відповідь на своє питання зараз і забезпечте себе від питань в майбутньому. Підпишіться на електронне видання для бухгалтерів і керівників Uteka
Що входить в передплату?
і приклади
доступу
питання експерту
оновлення
матеріалів
матеріалів c 2015 року