Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Слово редактора Uteka-Агро від 10.10.2023

10.10.2023 93 0 0

Вітаю, шановні колеги!

Пропоную пригадати основні вимоги до інвентаризаційного процесу, а також урахувати «воєнні» особливості цієї процедури.

Інвентаризацію проводять протягом трьох місяців до дати балансу (тобто з 1 жовтня до 31 грудня) у строки, регламентовані п. 10 розд. І Положення № 879. А Методрекомендації № 37 пропонують інвентаризувати специфічні для сільгосппідприємства активи ще й в інші строки, що забезпечить їх краще зберігання. І на ці правила військовий стан не вплинув. Тож, незважаючи на те що фінзвітність до органів статистики та іншим користувачам (крім ДПС) можна подати пізніше – протягом трьох місяців після завершення воєнного стану (що передбачено Законом від 03.03.2022 № 2115-ІХ та п. 2 Порядку № 419), відстрочення для проведення інвентаризації немає. Детальніше про це йдеться у статтях «Особливості інвентаризації у період воєнного стану» та «Інвентаризація-2023: чи можна відкласти на «після війни»?».

Під час зберігання продукції рослинництва певна її частина неодмінно буде втрачена, а точніше – її маса зменшиться через природний убуток. Це цілком передбачуване й закономірне явище в господарській діяльності сільгосппідприємства. І зовсім інша річ, коли втрати запасів перевищують установлені норми. У цьому разі важливо не лише визначити причини нестачі (а іноді – й винних), а й правильно оформити документи. Ми розповідаємо, що робити, якщо в результаті інвентаризації на складі виявлено розбіжності між даними бухобліку та фактичною наявністю сільгосппродукції й інших ТМЦВідображаємо результати інвентаризації на рахунках бухобліку», «Що загрожує працівнику в разі виявлення нестачі ТМЦ за результатами інвентаризації»).

Під час інвентаризації основних засобів нерідко виявляють об’єкти, які вже відпрацювали свій ресурс, не використовуються в діяльності підприємства, а їх продаж неможливий або недоцільний. У такому разі інвентаризаційна комісія може прийняти рішення про їх ліквідацію, тобто списання з балансу. Як документально оформити списання таких ОЗ, які податкові наслідки такої операції та як відобразити її в бухобліку, дізнаєтесь тут.

Виявлення заборгованості, за якою минув строк позовної давності, – також завдання інвентаризації. Ми розповідаємо:

Інвентаризації підлягають, серед іншого, суми ПДВ, що «зависли» через блокування ПН або їх нереєстрацію з різних причин (не вистачає ліміту реєстрації, постачальник уже не є платником ПДВ тощо). Коли такі суми ПДВ можна включати до складу витрат, розглянуто в публікації.

Зараз у аграріїв триває період розрахунків із власниками земельних ділянок. Ми продовжуємо відповідати на ваші запитання, пов’язані з орендними розрахунками. Більшість із них були розкриті на вебінарі «Орендна плата за сільгоспземлі – 2023». Сьогодні публікуємо відповідь на запитання, що надійшло після його проведення: «В які терміни податковий агент повинен перерахувати ПДФО та військовий збір з орендної плати, виплаченої з каси?».

Наступного разу повідаємо про таке:

  • як засновнику ФГ передати цьому ФГ земельну ділянку, яку він орендує;
  • адміністративне оскарження відмови в реєстрації ПН: в який строк слід подати скаргу;
  • яких правил слід дотримуватися в разі ліквідації пестицидів;
  • облік та калькулювання розсади суниці фріго.

Корисного вам читання!

З повагою
Вікторія СТАНКЕВИЧ,
головна редакторка Uteka-Агро, кандидат економічних наук

Коментарі до матеріалу

Оформити передплату на розділ «Агро»

Найповніша бібліотека безпечних рішень з бухобліку, податків та права для с/г галузі

4680 грн. / рік

Купити

Кращі матеріали