Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

У бухобліку бюджетних організацій - зміни!

Мінфін вніс зміни до деяких нацстандартів з бухобліку в державному секторі, Порядку бухобліку окремих активів та зобов'язань та Плану рахунків бухобліку бюджетних установ

Ми уже повідомляли раніше, що Мінфін готує чергові зміни для бюджетників. І ось наказом від 23.07.2015 р. № 664 такі зміни затверджено.

Що змінюється?

Як відомо, облікова політика суб'єкта державного сектору визначається у розпорядчому документі. В ньому мають бути встановлені методи оцінки, обліку, види сегментів та їх пріоритетність і процедури, які має застосовувати суб'єкт державного сектору. Проте, згідно зі змінами до НП(С)БО 101 "Подання фінансової звітності", у розпорядчому документі тепер не встановлюється порядок організації бухобліку.

Найбільше змін зазнали НП(С)БО 121 "Основні засоби", НП(С)БО 122 "Нематеріальні активи" та НП(С)БО123 "Запаси" Зокрема, додатково зазначено, що первісною вартістю основних засобів (нематеріальних активів, запасів відповідно), отриманих безоплатно від фізичних та юридичних осіб (крім суб'єктів державного сектору), може бути вартість, щодо якої є достовірна інформація, зокрема згідно з відповідними первинними документами, з урахуванням витрат, які включаються до первісної вартості. Окрім того, завдяки змінам до цих нацстандартів бюджетники отримали право:

- не застосовувати правило обліку основних засобів (нематеріальних активів) у гривнях без копійок;

- не нараховувати амортизацію на об'єкти основних засобів (нематеріальні активи), доступ до яких обмежений у зв'язку з тим, що вони перебувають на тимчасово окупованій території та/або на території проведення АТО;

- за рішенням керівника суб'єкта державного сектору у розпорядчому документі про облікову політику передбачати нарахування амортизації на річну дату балансу;

- проводити оцінку придатних вузлів, деталей, матеріалів та агрегатів, отриманих в результаті списання основних засобів, за чистою вартістю реалізації або в оцінці можливого їх використання, яка може бути визначена, виходячи з вартості подібних запасів за наявності їх на балансі суб'єкта державного сектору з урахуванням ступеня їх придатності до експлуатації

Згідно зі змінами до НП(С)БО 122 "Нематеріальні активи", вартість нематеріального активу з визначеним строком корисного використання (експлуатації) розподіляється на систематичній основі протягом строку його корисного використання (експлуатації) шляхом нарахування амортизації на дату балансу. Окрім того, уточнено, що нематеріальний актив списується з балансу в разі його вибуття внаслідок безоплатної передачі, неможливості отримання суб'єктом державного сектору надалі економічних вигід та/або потенціалу корисності від його використання або невідповідності критеріям визнання активом.

Відповідно до змін у Плані рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, бюджетні установи у разі потреби можуть застосовувати кореспонденцію субрахунків бухобліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов'язаннями, що не передбачена Типовою кореспонденцією субрахунків бухгалтерського обліку.

УПорядку бухобліку окремих активів та зобов'язань бюджетних установ виключено норму, згідно з якою якщо установами застосовуються смарт-картки при отриманні палива, пального і мастильних матеріалів, відображення в обліку придбання палива, пального і мастильних матеріалів здійснювалося у порядку відображення операцій з придбання цих матеріалів за талонами, а вартість самої смарт-картки обліковувалася у порядку, визначеному для малоцінних і швидкозношуваних предметів.

Наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. Поки що дата публікації невідома.

Джерело: http://news.dtkt.ua/ua/accounting/ind...

Комментарии к материалу

Лучшие материалы