Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Подписаться

Может ли ОСМД выставлять совладельцам счета на оплату электроэнергии

13.07.2018 1872 0 0

Поскольку ОСМД не является производителем электроэнергии, получает счета на оплату за использованную активную электроэнергию, получение оплаты за компенсацию затрат на электроэнергию от совладельцев ОСМД не считается неуставной деятельностью. Соответственно, условия, которых ОСМД должно придерживаться, чтобы считаться неприбыльной организацией (в частности, пп. 133.4.2 НКУ), не нарушаются.
 


ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У М. КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 10.07.2018 р. №3021/ІПК/26-15-12-03-11

Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві розглянуло лист Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - ОСББ) про надання індивідуальної податкової консультації щодо можливості ОСББ в якості неприбуткової організації оформлювати документи на оплату компенсації витрат за використану електроенергію співвласникам даного ОСББ, та керуючись ст. 52 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI, із змінами і доповненнями (далі - Кодекс), в межах своїх повноважень повідомляє.

Згідно з інформаційними ресурсами ДФС України ОСББ включено до Реєстру неприбуткових установ та організацій 18.04.2017 з ознакою неприбутковості 0043 (об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків).

Відповідно до положень пп. 14.1.121 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, неприбуткові підприємства, установи та організації - це неприбуткові підприємства, установи та організації, які не є платниками податку на прибуток підприємств відповідно до п. 133.4 ст. 133 Кодексу.

Пунктом 133.4 ст. 133 Кодексу визначено порядок та умови, у разі дотримання яких неприбуткові підприємства, установи та організації не є платниками податку на прибуток підприємств.
Обов'язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами (пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

До неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 Кодексу і не є платниками податку, можуть бути віднесені, зокрема, об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (пп. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 Кодексу).

Правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захист їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку регулює Закон України від 29 листопада 2001 року №2866-III «Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку» (далі - Закон №2866).

Відповідно до ст. 4 Закону №2866 об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.

Основна діяльність ОСББ полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обґрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання (абзац четвертий ст. 4 Закону №2866).

Згідно з абзацом першим частини першої ст. 7 Закону №2866 статут ОСББ складається відповідно до типового статуту, який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства.

Типовий статут ОСББ затверджено наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 27.08.2003 №141 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.09.2015 №238), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 08 жовтня 2015 року за №1220/27665 (далі - Типовий статут).

ОСББ діє відповідно до Закону №2866, чинного законодавства України та статуту (п. 2 розділу I Типового статуту).

Пунктом 2 розділу V Типового статуту передбачено, що співвласник зобов'язаний, зокрема, виконувати обов'язки, передбачені Статутом об'єднання, та своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі.

Вищим органом управління ОСББ є загальні збори. До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься, зокрема, питання визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників (ст. 10 Закону №2866).

Статтею 22 Закону №2866 передбачено, що для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об'єднання за рішенням загальних зборів має право, зокрема, задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення.

Для фінансування самозабезпечення об'єднання співвласники сплачують відповідні внески і платежі в розмірах, установлених загальними зборами об'єднання, але не більше найвищого у відповідному населеному пункті тарифу на відповідні комунальні послуги, встановленого відповідним державним органом або органом місцевого самоврядування для суб'єктів господарювання.

Враховуючи вищезазначене та те, що ОСББ не є виробником електроенергії, отримує рахунки від ПАТ ДТЕК «Київські електромережі» на оплату за використану активну електроенергію, отримання оплати за компенсацію витрат на електроенергію від власників вбудованих приміщень, які є співвласниками ОСББ, не вважається нестатутною діяльністю.
Разом з цим повідомляємо, що інформації, викладеної у зверненні, недостатньо для надання вичерпної індивідуальної податкової консультації з порушеного питання, а тому у разі необхідності пропонуємо повторно звернутися до контролюючого органу із наданням детального опису здійснюваних операцій та копій документів (у тому числі статуту, рахунків та ін.), що стосуються таких операцій.

Водночас зауважуємо, що згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу

Лучшие материалы