Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Инвентаризация во время фактической проверки

16.09.2020

Субьект хозяйствования обязан предоставить к проверке накладные, товарно-транспортные накладные на товар, находящийся в реализации, а также провести перерасчет наличных по месту проведения расчетов для установления объема реализации на время проверки.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 17.08.2020 р. № 3378/ІПК/99-00-07-05-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення ФОП   щодо проведення інвентаризації під час фактичної перевірки та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Органи Державної податкової служби України у своїй діяльності керуються виключно Конституцією України, законами України та іншими нормативно-правовими актами органів державної влади.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковим кодексом України на органи державної податкової служби (контролюючі органи) покладена функція здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, проведення перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів), які віднесені до їх компетенції.

Відповідно до пп. 20.1.9 п. 20.1 ст. 20 Кодексу контролюючі органи, визначені пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 цього Кодексу, мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків Товарно-маїеріальних цінностей, готівки.

Пунктом 82.3 ст. 82 Кодексу визначено, що тривалість перевірок, визначених ст. 80 цього Кодексу, не повинна перевищувати 10 діб.

Продовження строку таких перевірок: здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.

Враховуючи зазначене, представники контролюючого органу мають право під час проведення фактичної перевірки вимагати від платника податків, що перевіряється, проведення інвентаризації та зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Відповідно до п. 12 ст. З Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265), суб’єкти господарювання, які здійсняють розрахункові операції у готівковій або безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов’язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені у такому обліку.

При цьому суб’єкт господарювання зобов’язаний надати контролюючим органам під час проведення перевірки документи (у паперовій або електронній формі), які підтверджують облік та походження товарів, що на момент перевірки знаходяться у місці продажу (господарському об'єкті).

Такі вимоги не поширюються на фізичних осіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстроваці платниками податку на додану вартість (крім тих, які провадять діяльність з реалізації технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння).

Таким чином, суб’єкт господарювання зобов’язаний надати до перевірки накладні, товаро-транспортні накладні на товар, що знаходиться у реалізації, а також провести перерахунок готівки за місцем проведення розрахунків для встановлення обсягу реалізації на час перевірки.

Окремо зазначаємо, що вимоги Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 № 879, відповідно до п. 2 цього Положення застосовується для юридичних осіб усіх форм власності та не розповсюджуються на фізичних осіб - підприємців.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
29.04.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Отсрочку от мобилизации для студентов и педагогов могут ограничить: законопроект ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 22.04.2025 Категорию тех, кто имеет преимущественное право оставления на работе при увольнении, расширят: проект закона Как ГНС будут применять видеоре...
10.02.2025
В Верховной Раде зарегистрирован законопроект о повышении минимальной зарплаты, пенсий и прожиточного минимума
Больше по теме: Минимальная зарплата и прожиточный минимум – 2025: какие размеры и на что повлияют Размер минимальной заработной платы Парламентарии представили законопроект № 12462, которым предусматривается повышение прожиточного минимума, минимальной зарплаты и минимальной пенсии по возра...
27.02.2025
Хранение и использование горючего на предприятии в 2025 году: учет, налоги и документальное оформление
Марафон-2025: главные бухгалтерские акценты года У субъектов хозяйствования, использующих в своей деятельности транспортные средства, другие машины и механизмы, потребляющие топливо, постоянно возникают вопросы, связанные с учетом и документальным оформлением операций с таким горючим, а также с изме...
Новое
02.05.2025
Как отказаться от наследства и каковы последствия
Принятие наследства – важный юридический шаг, имеющий последствия не только имущественного характера. В состав наследства входят не только права, но и обязанности, принадлежавшие наследодателю на момент открытия наследства и не прекратившиеся в результате его смерти. Наследникам могут остатьс...
02.05.2025
Требования к хранению готовой продукции
Безопасное хранение готовой продукции является важным этапом производственного процесса, влияющего не только на качество товара, но и на безопасность работников. Невыполнение требований по охране труда во время организации складского хозяйства может привести к травматизму, пожарам, повреждению проду...
02.05.2025
После завершения таможенного оформления составлен РК_2: как в НН отразить корректировку объема операций вывоза товаров-РЭО
Больше по теме: Режим экспортного обеспечения НДС: анализируем разъяснения ГНС Как в налоговой декларации по НДС отражается корректировка объема операций по вывозу за пределы таможенной территории Украины в таможенном режиме экспорта товаров-РЭО после завершения таможенного оформления, составления ...
Лучшие материалы
Центр уведомлений

⚠ Вы не авторизованы!

Личный кабинет, избранное, моя база и другие сервисы доступны только авторизованным пользователям. Пожалуйста, войдите в свою учетную запись или зарегистрируйтесь.

За сегодня