Що треба зробити |
Ответственный |
1 |
2 |
Підготовчий етап |
|
Перевірити (пп. 1.1 розд. ІІІ Положення, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.14 р. № 879): – наявність та стан технічних паспортів, іншої техдокументації; – наявність документів на ОЗ та НА, які передані чи взяті підприємством в оренду, на зберігання, у тимчасове користування. До таких належать акти приймання-передачі, договори оренди, інвентарні картки на об'єкти. Якщо виявлено розбіжності та неточності у бухобліку чи техдокументації, вносять відповідні виправлення та уточнення |
Бухгалтерія, структурні підрозділи підприємства, в яких зберігається техдокументація на ОЗ та НА |
Перевірити наявність та правильність оформлення регістрів аналітичного обліку, зокрема типових форм*: – № ОЗ-6 «Інвентарна картка обліку основних засобів»; – № ОЗ-7 «Опис інвентарних карток по обліку основних засобів»; – № ОЗ-8 «Картка обліку руху основних засобів»; – № ОЗ-9 «Інвентарний список основних засобів» та ін. – № НА-1 «Акт введення в господарський оборот об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів» – № НА-2 «Інвентарна картка обліку об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів»; – № НА-3 «Акт вибуття (ліквідації) об'єкта права інтелектуальної власності у складі нематеріальних активів» |
Бухгалтерія |
Інвентаризація ОЗ та НА |
|
Оформити письмово розписки, які підтверджують: – здачу в бухгалтерію всіх прибуткових і видаткових документів на об'єкти ОЗ та НА; – оприбуткування прийнятих ОЗ та НА; – списання вибулих ОЗ та НА |
МВО, інвентаризаційні комісії |
Встановити фактичну наявність ОЗ та НА та оцінити: – придатність ОЗ та НА до експлуатації (умови експлуатації, технічний стан); – реальність вартості |
Інвентаризаційна комісія у присутності МВО |
Заповнити інвентаризаційний опис |
|
Підбиття підсумків |
|
Перевірити описи та проставити кількісні та цінові показники за даними бухгалтерського обліку |
Бухгалтерія |
Задокументувати результати інвентаризації: – при виявленні нестач або надлишків скласти звіряльну відомість результатів інвентаризації ОЗ та НА |
|
– оформити протокол засідання інвентаризаційної комісії |
Інвентаризаційна комісія |
Затвердити протокол |
Керівник підприємства |
На підставі звіряльної відомості та протоколу засідання інвентаризаційної комісії відобразити інвентаризаційні різниці в обліку підприємства |
Бухгалтерія |
* Типові форми обліку ОЗ затверджено наказом Мінстату від 29.12.1995 № 352, який уже втратив чинність, але їх можна використовувати і зараз. Також можна скористатися самостійно розробленими формами. Типові форми обліку НА затверджені наказом Мінфіну від 22.11.2004 № 732 (далі – Наказ № 732) та є чинними. Але підприємство може застосовувати і самостійно розроблені форми. |